Всичко най-важно за смяната на гумите (ВИДЕО)

2810
2024

Отново е време за смяна на гуми, затова днес ще ви покажем процедурата подробно – стъпка по стъпка с нашата Skoda Fabia, на която преди малко вече измихме джантите. Днес ще свалим летните гуми, за да поставим зимните, като също така ще покажем всички инструменти, които са ви нужни за преобуване на автомобила

Като начало е препоръчително да се хвърли поглед в упътването за употреба. Защото тук ще намерите не само момента на затягане на болтовете на джантите, но също така информация къде се намират точките за поставяне на крика или къде са прибрани съответните инструменти в колата. Така че е препоръчително да се направи справка преди старта на смяната.

Понякога болтовете се крият под декоративни капачки, тогава добра работа вършат съответните помощни средства, които съществено улесняват освобождаването на 20 броя болтове от техните капачки. Ако се поразровите в багажника, в повечето случаи ще намерите също накрайник за секретен болт, защото все по-често колелата са подсигурени с подобни секретни болтове. Адаптерът ви е необходим, за да може да развиете четвъртия или петия болт на джантата. Преди да включим в действие крика, предварително използваме този чудесен ключ за джанти кръстачка, който е елементарен, удобен и лесен за употреба, но и перфектен за развиване на болтовете. Важно при крика е да разполага с достатъчно товароносимост. Простото разделяне на теглото на автомобила на четири по правило не е достатъчно, защото върху точката, на която поставяте крика. нерядко се концентрира повече от четвърт от теглото на автомобила. Така че, винаги е важно да се уверите, че крикът е в състояние да повдигне автомобила. Който има щастието да използва професионален ударен винтоверт или гайковерт, който е супер-комфортен за работа, може да си спести упражнението с кръстатия ключ. С машината колата веднага може да бъде подигната, а ударният винтоверт разполага с достатъчно мощност да развие болтовете без при това да се завърти колелото. Винаги важно, дори ако смятате да сменяте гумите отзад напред, винаги ги маркирайте, което става най-удобно с този тебешир за гуми. Така винаги ще знаете след края на сезона коя гума къде трябва да бъде поставена. Практично е, веднъж след като сте свалили колелото да разгледате по-внимателно компоненти по окачването, дали спирачните маркучи са ОК, какво е състоянието на главините. За целта суперполезно е наличието на фенерче. Контактните повърхности на колелата и спирачните дискове, респективно на центъра на главината трябва да бъдат почистени, така че колелото да може да прилепне добре, като за целта може да се използва телена четка, но в наши дни това вече не е така модерно. Много по-добри и най-вече по-щадящи са специалните дискови четки за почистване на главини или абразивни дискове за шлайфане на повърхности, защото те не са така агресивни към материала и всичко се случва много по-бързо. Важно е никога да не смазвате резбата! Максимално допустима е капка масло върху уширенията в горната част на болта. За избягване на корозията при колелата и болтовете, най-добре е да се използва керамична паста, която ще се погрижи при следваща смяна всичко да може лесно да се развие. А това е задължителният инструмент при смяната на гумите, защото динамометричният ключ ще се погрижи след монтажа, да затегнете болтовете с правилния въртящ момент. След като колелата са монтирани, естествено, остава напомпването на гумите с правилното налягане. Това може да се изпълни успешно на бензиностанция с уреда за проверка на налягането на гумите. Тук в случая разполагаме с манометър и компресор. И накрая, един съвет за вашето лично спокойствие, когато работите нещо по автомобила, винаги използвайте лични предпазни средства. Ще рече една например подложка за защита на чувствителните ни колена, а когато пилите и шлайфате, използвайте маска за защита на дихателните пътища, както и разбира се – предпазни очила.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Преди да започнете, позиционирайте колата върху равна повърхност, активирайте ръчната спирачка, за да защитите автомобила от евентуално неволно потегляне и си поставете ръкавици, защото в противен случай доста ще си изцапате ръцете, въпреки че предварително сме измили джантите. Ако върху болтовете има капачки, логично те първо трябва да бъдат свалени, а това не става много добре с отвертка, защо с нея най-вероятно ще си издраскате джантата.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин