Всичко най-важно за обновената Теsla Model Y в едно видео

2801
2025

Теsla Model 3 може да се похвали с фейслифт от миналата година, а същото важи вече и за Model Y. В интернет го наричат Juniper, но Tesla му казва само и единствено Model Y. Ето го днес при нас, което е чудесна възможност да разгледаме фейслифта по-отблизо.

Нека тръгнем първо от визията и стартираме с предницата. Всеки, който добре познава Model 3 ще си каже – ами те вече не си приличат чак толкова! Да, това е така и съвсем съзнателно търсено, защото до сега моделите 3 и Y в своите пред-фейслифтови версии си бяха доста сходни като дизайн. Сега обаче този автомобил осезателно се откроява. Като цяло, дизайнът типично за Tesla, е изключително изчистен. Предницата е изтеглена малко по-надолу, което следва най-вече да подобри ефикасността и аеродинамиката. Същата цел преследват и разположените под светлините и увеличени като размер въздушни завеси, които подобряват траекторията на въздушния поток около колелата.

А иначе, по отношение на габаритите е променено доста повече, отколкото човек първоначално би предположил. Автомобилът сега е с 4 см по-дълъг, конкретно това са 4,79 м. В същото време е също с 6 см по-широк. Сега ширината е 1,98 м. При това, без да взимаме предвид външните огледала. А с тях стават дори над 2,10 м. Това означава, че по лявата лента при строежи на магистралата едва ли вече ще може да се ползва безгрижно.

Нека сега да видим задницата на новия Model Y фейслифт и най-атрактивната новост поне за мен. Става дума за тази индиректна светлинна лента, която ефектно озарява този панел. Не случайно тук е поставен също надписа, изписващ марката. Оказва се, че при тази кола вече няма да има емблема. Хората просто са решили да заменят всевъзможните лога с този надпис.

Естествено, не бива да пропускаме да проверим какво се случва зад клапата на багажника. Както виждате, той е доста просторен. Като общ обем от Tesla споменават 2138 л. Като не говорим само за това пространство тук, а също и – когато се задействат тези бутони – за да се активират електрически сгъващите се седалки на втория ред, мястото над тях, както и ако се повдигне пода, под него има също още един доста обемист контейнер за багаж. В него например, може да си приберете кабела за зареждане, а разбира се контейнер, не само за кабели, има също и отпред под формата на Frunk. Както вече знаем, нещото, което за Tesla винаги има основен приоритет, това е абсолютната редукция на всичко възможно в купето. Виждаме го отново и тук. Но нека да започнем от първата промяна, а това са креслата. Познати са ни в този вид от фейслифта на Model 3. Тук сега вече също са налични, а отпред дори снабдени с вентилация. Също така, инспирирано от Model 3 е оформлението на централната конзола, която има тези плъзгащи се напред и назад плоскости за затваряне на контейнерите за вещи. Мястото е екстремно голямо, тук се побира почти цялата ми ръка, а това съвсем не е всичко, защото в задната част има допълнителен контейнер. Доста щедро оформление, действително. В предната част на конзолата са монтирани тези две подложки за зареждане на смартфони, те обаче за съжаление нямат охлаждане, други производители го решават по-добре, но тук е така. Отгоре, прословутият екран. ОК, не е нещо ново, диагоналът на монитора е 15,4 инча. Цялото представяне – в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин