Всичко най-важно за новото А3 седан


21
апр.
2020

В началото на март 2020 Audi представи четвъртото поколение на A3 Sportback, а сега дойде ред и на версията седан. И въпреки че в Европа А3-ката „с багажник“ се среща сравнително рядко, по света тя е доста успешна със своите 240 000 продажби (от които 104 000 – в Азия и в Китай). Най-вероятно поръчките за новия модел ще стартират през лятото на 2020.

Визуално А3 седан се отличава от хечбека след В-колоната. Отпред и двете изпълнения на модела получават по-заострени фарове, които вече серийно разполагат с LED-техника. В сравнение с предшественика радиаторната решетка тип Singleframe е по-широка и по-скосена. В профил прави впечатление „по-изправената“ спрямо Sportback линия към задните светлини – която визуално удължава автомобила. Линията на покрива се спуска сравнително късно – а това е като обещание за повече пространство над главите на втория ред места. В сравнение с предшественика от Audi леко са вдигнали задницата с цел подобрение на аердонамиката и постигане на по-нисък разход. Характерният „фин“ спойлер поставя спортна нотка. Както и при Sportback, задните светлини разчитат на LED-модули.

Задницата е по-висока, отколкото при предшественика.

В сравнение с хечбека А3 седан е по-дълго с 15 см. Спрямо предходния модел седанът е по-широк с 2 см и се „простира“ на 1,82 м. Междуосието остава същото – 2,46 м, за сметка на това с дължина от 4,50 м А3 е станало с около 4 см по-дълго. По отношение на височината Audi-то с триобемна каросерия е „пораснало“ с 1 см до 1,43 м. При багажния обем нищо не се е променило – той остава 425 л.

По отношение на интериора A3 Sportback и седан са като две капки вода. В сравнение с модела предшественик отвътре новият е със значително по-изразени ръбове. Зад новия волан се крие серийният дигитален кокпит с 10,25-инчов диагонал (опционално – 12,3 инча). От двете му страни са разположени дюзите за вентилацията, което трябва да подчертава ориентацията на елементите за управление към водача. Централната конзола също е наклонена към шофьорското място и затова е с по-добра ергономия, отколкото при предшественика. Благодарение на платформата MIB 3 зад 10,1-инчовия екран се крие най-модерна техника. Същата система се използва и за новия Golf 8 и за Seat Leon, като осигурява съвместимост с Apple Carplay и Android Auto. Но за разлика от бестселъра на Volkswagen, премиум моделът на концерна освен с тъчконтрол разполага и с конвенционални бутони – за управление на парктроника, климатика и отоплението на седалките.

Интериорът е напълно идентичен с този на хечбека – а каква е ситуацията на задната седалка, ще разберем след първия тест.

При новото A3 Audi предлага серийни асистенти за аварийно спиране и за избягване на препятствия. Срещу доплащане можете да поръчате характерните за по-високия клас асистенти за избягване на напречен трафик и за ефективно шофиране.

При старта на продажбите хората от Audi ще се ограничат само с две моторизации – една дизелова и една бензинова. Зад означението 35 TFSI се крие 1,5-литров 4-цилиндров бензинов мотор със 150 к.с. и 4 цилиндъра. Той може да бъде комбиниран с 6-степенна ръчна или със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. При втория вариант А3 седан задължително е „мек“ хибрид“ с 48-волтова електрическа система.

За пазарния старт Audi ще предлага само два двигателя.

2-литровият TDI генерира същата мощност, но серийно е с автоматик с два съединителя. Малко след старта на продажбите ще бъдат пуснати и 1-литровата версия 35 TFSI (110 к.с.) и 2-литров дизел с намалена до 116 „коня“ мощност. И макар че към момента Audi не го разкрива, ще бъде пусната и версия S3 с 310 к.с., както и RS 3 с познатия „петак“ и около 400 к.с. Както и при Golf, ще има две версии Plug-in хибрид с над 200 „коня“.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >