Всичко най-важно за новия Opel Astra


13
юли
2021

Opel Astra атакува в шестото си поколение! Ако броим и предшественика Kadett, всъщност това вече е единадесетото (!) поколение на компактния автомобил от Рюселсхайм. И като стана дума за Рюселсхайм: Astra J е разработена в Германия и ще се произвежда в основния завод на марката в Германия от началото на 2022 година. За да се противопостави на дългогодишните си конкуренти VW Golf 8 и Ford Focus, Opel значително подобри новата Astra и вложи много нови технологии в нея. Последната генерация на модела най-накрая ще бъде предлагана и като plug-in хибрид!

В сравнение с предшественика, кокпитът изглежда ултрамодерен. Независимо от това, Astra запазва и някои физически бутони.

Най-важното за новия Opel Astra:

● Astra L на платформа EMP2

● само с пет врати

● дължина 4,37 метра (точно колкото предшественика)

● широчина 1,86 метра

● междуосие 2,68 метра

● обем на багажника 422 литра

● за първи път и като plug-in хибрид (две нива на мощност)

● двигателите развиват от 110 до 225 к.с. (системна мощност)

● ръчна шестстепенна скоростна кутия или осемстепенна автоматична

● предница с „Opel Vizor“

● изцяло дигитален кокпит „Pure Panel“

● фарове „Intelli-Lux“ със 168 LED елемента

● може да се поръчва от есента на 2021 година

● доставките ще започнат в началото на 2022 година

● цената се очаква да бъде на нивото на предшественика (под 40 000 лева)

Opel Astra ще бъде представен тази година като спортен модел с пет врати, дизайн на купето и повече пространство от това на предшественика. С дължина от 4 374 мм и широчина от 1 860 мм, тя е позиционирана в сърцевината на компактния сегмент.

Благодарение на изключително късия преден надвес, новата Astra е само с 4,0 мм по-дълга от предшественичката си, независимо от значително увеличеното междуосно разстояние от 2 675 мм (+13 мм). Независимо от мускулестата си и  убедителна осанка, практичният багажник на новата Astra с настройващо се дъно осигурява на водача и четиримата пътници цели 422 литра практичен обем.

Дизайнът и разработването на новото поколение на модела са създадени в  Рюселсхайм, където, през тази есен, ще започне и производството. Като своя предшественик, представен през 2015 година, новият модел пренася в компактния клас иновативни решения, които преди бяха достояние само на по-скъпи модели автомобили. Пример за това е способността на Astra да превръща нощта в ден, благодарение на най-новото еволюционно ниво на адаптивните предни светлини Intelli-Lux LED® Pixel, които произхождат от флагмана на Opel Insignia и със своите 168 LED елемента са върхова технология за компактния и средния автомобилен клас.

Скок във времето е извършил и интериорът на новото поколение Astra. Благодарение на напълно новия дигитален Pure Panel аналоговите инструменти могат да се считат за история. Вместо това, връзката между човека и машината, или така наречения интерфейс човек-машина (HMI) със свежа, модерна графика предлага на клиентите изчистено и интуитивно изживяване. Пътниците могат да оперират с функциите на новата Astra лесно, с помощта на широкоекранни сензорни дисплеи, по подобие на смартфоните. Дизайнерите и инженерите на Opel са се погрижили специално за това водачът да получава необходимата информация и да разполага с полезни възможности за оперативно управление, но да не бъде претрупан с излишество от данни и функции. В допълнение, ключови настройки като контролът на климатичната система могат да бъдат извършвани с помощта на физически бутони и превключватели.

Типичен за Opel е и невероятният комфорт на седалките в модела от компактния клас. Предните седалки, разработени самостоятелно от фирмата, са сертифицирани от AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V.”, Дружество за здрави гърбове) и със своята отлична ергономия осигуряват невероятно удобство при пътуване, особено на дълги разстояния. Водачът е подпомаган от авангардни системи за асистенция, простиращи се от head-up дисплей до полу-автоматизираната система за асистенция Intelli-Drive 2.0 и 360-градусовата камера Intelli-Vision.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин