AUTO BILD България / Всичко най-важно за новия G-клас

Всичко най-важно за новия G-клас

Mercedes преоктрива „кубчето“ – но запазва традиционните форми на модела. Офроуд динозавърът става дигитален и по-луксозен


15
ян.
2018

Mercedes произвежда ръбатия G-клас още от 1979 г. Проектиранo в началото за безкомпромисен офроуд, през годините „кубчето“ ставаше все по-луксозно. Шест години след последното обновяване Mercedes преоткрива изцяло луксозния модел – и представя новото поколение на изложението NAIAS в Детройт (13-28 януари). Хората от Щутгарт залагат по-скоро на еволюция, а не на революция, поне визуално – базовата форма на „оригинала“ остава запазена, но към нея са добавени модерни елементи. Разликите са в детайлите. В предницата правят впечатление новите LED-светлини, дневните са интегрирани в рингове. Предният капак изглежда по-филигранен, но продължава да бъде издаден. На пръв поглед, в страничния профил няма промени. От Mercedes са преработили огледалата, вратите са с „омекотени“ ръбове, както и прозорците. Като цяло, хората от Щутгарт са се стремили да направят дизайна една идея по-нежен. Типичните защитни лайстни от пластмаса и масивните дръжки на вратите са запазени, дори звукът при затваряне на вратите трябва да напомня на предшественика. Резервната гума остава монтирана на вратата на багажника, но под колелото вече има камера за заден ход. По отношение на асистиращите системи „кубчето“ вече е на нивото на E- и S-класата – с тъчпадове на мултифункционалния волан. Системата Comand Online бива управлявана с нов тъчпад с хаптични импулси и контролер в централната конзола или с гласови команди. Срещу доплащане G-клас е съвместим с Apple CarPlay и Android Auto. На борда има WLAN-хотспот, индуктивно зареждане, информация за трафика в реално време и представената за първи път в Е-клас услуга Concierge.

Още по-добра извън пътя

G отново ще бъде произвеждан в Грац (Австрия) от Magna, а най-важното тестово трасе остава планината Шьокл, където всяко „кубче“ трябва да демонстрира способностите си. Въпреки че голяма част от клиентите карат модела само по хубави пътища с добра маркировка, той остава истински офроудър. За да направи високият Benz „шпагата“ между всекидневна пригодност и офроуд талант, са съдействали специалистите от AMG. Използвайки помощта на инженерите от спортния отдел, създателите на G-клас са проектирали ново окачване – отпред независимо с двойни носачи, а отзад – класически цял мост. Носещата рама остава, също както и блокажите на трите диференциала. За да бъде увеличен клиренсът, осите са разположени по-високо. Под предния диференциал разстоянието до земята е 270 мм, а между осите – 241. Когато бива атакувано водно препятствие, не са проблем и 70 см (60 – при стария модел).

Арматурното табло е изцяло ново – и дигитално

За първи път в историята си G-клас получава електромеханично сервоуправление. Именно модерната рейка позволява асистентът за автоматично паркиране да поема управлението, което може да бъде настройвано в три режима (Comfort, Sport и Offroad) и да се напасва към всяка ситуация. Програмата DYNAMIC SELECT сега е на разположение с до пет режима за G клас. Тя позволява промяна в настройките на автомобила за секунди, с натискането на бутон, като системата променя характеристиките на двигателя, трансмисията, окачването, волана и асистиращите системи по желание на водача. Стандартната аудиоуредба разполага със 7 високоговорителя. Аудиофилите вероятно ще поръчват опционалната Burmester Surround с общо 16 говорителя и 590-ватов усилвател. Тук ще разполагате дори с централен говорител над огледалото за обратно виждане. За интериора серийно има елементи designo. Срещу доплащане се предлагат нивата Exсlusivе и Exсlusivе Plus. И трите изпъления могат да бъдат комбинирани с AMG-Line, при която получавате червени колани, декоративни шевове и скосен отдолу волан.

 

Пътниците на втория ред ще се радват на 150 мм повече място за коленете, а отпред мястото за краката е увеличено с 38 мм. Достъпът до купето е по-лесен, а седалките с памет са серийни

ПЪРВИТЕ НИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ ОТ МАСКИРАНИЯ ПРОТОТИП

В този студен ден на надморска височина 1000 метра обаче няма да се съсредоточаваме върху външния вид. По-скоро искаме да знаем как се справя новият G-клас извън пътя. Затова сядаме и потегляме. Стартираме в режим High-Range, който е за нормално движение по пътищата. След кратък горски път се отклоняваме към действителната тестова отсечка. Спираме за кратко и включваме режим Low-Range. Сега предавателното отношение е 1:2,93. Освен на понижаващите предавки автомобилът автоматично превключва на режим G, като вследствие на това се променят реакциите на волана и на педала на газта и позволяват по-прецизно маневриране извън пътя. Така G спокойно се катери по стръмния планински терен. Една голяма част от стръмните отсечки този офроуд Benz взема с активен блокаж на средния диференциал, предният и задният рядко влизат в употреба. Благодарение на понижаващите предавки може да бъдеизкачен и скалист склон с 41-градусов наклон – при това без никакви проблеми. Новоразработеното независимо окачване на предната ос прави G-клас по-малко уязвим на странични накланяния – окачването е разработено съвместно с AMG. Твърдите препятствия също не могат да притеснят офроуд майстора.

Задната ос си остава както преди цял мост, но е преработена. Още предсерийният модел оставя впечатление за доста солидна изработка. По време на движение не се чуваха никакви нетипични шумове или някакво скърцане. Което е напълно разбираемо за другите модели на подобна тестова отсечка. Предполагахме, че G-клас ще се движи уверено по трасето за изпитания. Който иска да научи нещо повече, може да се качи при Ервин Вониш – ръководител на отдела за разработка на окачването и тестови пилот, работи за марката още от пускането на модела. С него зад волана каменистият планински терен се превръща в състезателна писта. На правите участъци скоростта е 60 км/ч, докато на проблемните пада до 30 км/ч. Жалко, че повечето притежатели и водачи на G-клас изобщо не са наясно с възможностите на своя автомобил. Макар че ако погледнете встрани към пропастите по време на изкачване, може и да ви дострашее.

Следващото поколение на Mercedes G-клас ще получи изцяло ново арматурно табло, което сякаш пренася формите от екстериора отвътре. Дюзите на вентилацията/отоплението изглеждат досущ като фаровете. Подобно на CLS, и тук те напомнят на турбини. Върху тапицерията на кокпита са поставени два от общо седемте високоговорителя на серийната аудиосистема – те символизират характерните квадратни мигачи. Типичен елемент за най-високопроходимия Benz остава дръжката пред пасажера до водача. Новост е мултифункционалният волана, който се радва на същата функционалност като при S-клас. Опционалният Widescreen-кокпит (серийно инструментите са аналогови) също ни е познат от S-клас (и Е-клас) – той включва два 12,3-инчови дисплея под общо стъкло. Потребителският интерфейс е достъпен в три различни стила – Classic, Sport и Progressive. Дори и в базовата модификация има декоративни елементи от дърво, а срещу доплащане можете да поръчате също карбонови и алуминиеви.

Превключвателите за блокажите на диференциалите са на обичайното си място

При старта ще има една-единствена модификация: G 500 (разход на гориво, комбиниран: 11,1 л/100 км; комбинирани CO2 емисии: 263 г/км). При нея 4-литровият V8 бензинов битурбо двигател осигурява произвежда мощност от 310 кВт (422 к.с.) и максимален въртящ момент от 610 Нм при 2000 до 4750 оборота/минута. Автоматичната 9G-TRONIC (заменяща досегашната 7G-Tronic) предавателна кутия с хидротрансформатор е адпатирана специално, за да посрещне нуждите на офроуд иконата. Естествено, на по-късен етап ще има и други двигатели – но Mercedes не разкрива точно какви. AUTO BILD очаква, че в „кубчето“ ще дебютира и редовият „шестак“ М256 от S-клас, както и лансирането на Plug-in хибрид. Топверсия ще бъде G 65 V12 с 630 „коня“, но по всяка вероятност на повечето AMG-фенове ще бъде достатъчна и G63 с 612 к.с. от V8.

По-силна от времето, G-класата е върховият модел сред луксозните офроуд автомобили. Тя е не само най-дълго произвежданият сериен модел на Mercedes, но и прародителят на всички SUV модели, които носят трилъчната звезда. Това е и причината всички офроуд модели на бранда да носят главната буква G в името си. Първите доставки за България се очакват ведната след пазарната премиера през май. Цените остават почти без промяна – G 500 ще струва около 214 000 лева (изчислено по данни за Германия).

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Mercedes G 500 • V8-бензинов • Работен обем: 3982 куб.см • Макс. мощност: 310 кВт (422 к.с.) • макс. въртящ момент: 610 Нм при 2000-4750 об/мин • Разход: 11,1 л/100 км • Цена: от 214 000 лв.

Още по темата

Card image cap
Първа снимка на SUV-a на Seat?

2
февр.
2016

В Женева Seat ще представи SUV-a Tecta. В Интернет циркулира изображение, което вероятно разкрива визията на новия модел

Card image cap
Aston-Martin Vantage

4
мар.
2018

AUTO BILD ще ви покаже звездите от автомобилния салон в Женева (8-ми до 18-ти март 2018 г.)

Card image cap

В последния брой:

Архив >