Всичко най-важно за новата Toyota RAV4


18
мар.
2019

Със своя нисък център на тежестта и значително повишена устойчивост срещу усукване на купето, новата платформа на RAV4 директно допринася за постигането на върховно управление, комфорт на возене, просторен интериор, водещо за класа пространство в багажника (580 л при вдигнати седалки), както и свободата за създаване на характерен и привлекателен дизайн с по-ниска линия на покрива и предния капак, както и с по-голям
пътен просвет.

Новият RAV4 остава уникално предложение в класа си, защото предлага на клиентите самозарядна хибридна задвижваща система – която избират мнозинството потребители в Европа (85% през 2018 г.). Новият 2,5-литров, хибриден Dynamic Force двигател, генериращ 218 к.с. с предно задвижване, и 222 к.с. при задвижване на четирите колела, ще направи модела още попривлекателен за клиентите, като доставя значителни подобрения по отношение на мощността, отзивчивостта и ефективността с най-добрите показатели в класа си по отношение на разхода на гориво и нивата на емисии.

Най-ниският център на тежестта е постигнат, като всеки компонент, от двигателя до седалките, е олекотен и разположен възможно най-ниско. Платформата също така позволява увеличаване на устойчивостта срещу усукване на купето на RAV4 с 57%.

Дизайнът и местоположението на резервоара са променени, за да
се постигне по-гладко и стабилно пътно поведение. Сега резервоарът е
разположен странично пред задната ос, така че теглото му се разпределя равномерно между колелата с цел стабилност. Оптималният баланс на теглото се постига не само чрез разпределението между предната и задна ос (51/49), но и с разпределението на масата от лявата до дясната част.

Разположеното ниско арматурно табло – допълнително предимство на платформата TNGA, има мощни хоризонтални линии, които се вливат в панелите на вратите, като подчертават голямата широчина на кокпита и дават на водача по-добра видимост към пътя.

Разположеното ниско арматурно табло – допълнително предимство на платформата TNGA, има мощни хоризонтални линии, които се вливат в панелите на вратите, като подчертават голямата широчина на кокпита и дават на водача по-добра видимост към пътя.

Осигуряването на по-добра видимост е ключов фактор в процеса на
проектиране на RAV4. Платформата TNGA позволява на двигателя да бъде разположен с 15 мм по-ниско, като това добавя два градуса към зрителното поле за водача напред, а външните огледала са изместени в по-ниска позиция на вратите.

Позицията за седалищните части на водача е свалена с 15 мм, а
диапазонът за регулиране на волана е увеличен с 50%. Това, заедно с
широкия диапазон за регулиране на седалката и прецизното позициониране на педалите и подлакътника, гарантира, че повече клиенти ще могат да намерят идеалната си позиция при шофиране.

Автомобилът е проектиран за максимална гъвкавост така, че пространството за товари да стане максимално голямо при необходимост: при сгънати задни седалки новият RAV4 може да побере 74-сантиметров планински велосипед без да е необходимо да бъде демонтирано някое от колелата му.

МАКСИМАЛНАТА СИСТЕМНА МОЩНОСТ от 222 к.с., 163 кВт при
модела със задвижване на четирите колела (218 к.с., 160 кВт при задвижване само на предните колела) превъзхожда тази при четвъртото поколение от 197 к.с., 145 кВт, което е знак, че в най-новата версия на самозарядната хибридна система не липсва мощност; ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 8,1 сек.

Осигуряването на „мощност без компромиси“ дава на новия RAV4 уникално предимство за класа и, благодарение на подобрените динамични характеристики, управляемост и нисък разход, се очаква на този нов хибрид да се пада още по-голям дял от продажбите. Toyota очаква в Европа този дял да се увеличи от сегашните 85 на 90% при новия модел. Независимо от това, новият 2-литров бензинов двигател с директно впръскване също е разработен да отговаря на изискванията на други световни пазари. Този двигател ще бъде достъпен в избрани европейски страни, с възможност за
комбинация с ръчна или автоматична трансмисия.

При RAV4 второто поколение Toyota Safety Sense включва модернизирани версии на системата Pre-Collision с разпознаване на пешеходци, интелигентен Адаптивен круиз контрол (iACC), Система за предупреждение при напускане на пътната лента с корекция в кормилното управление (LDA w/SA), Асистент за разпознаване на пътни знаци (RSA) и Автоматични дълги светлини (AHB). В допълнение, въведен е и Асистент за следване на пътната лента (LTA), който осигурява по-високо ниво на асистенция за водача.











Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >