AUTO BILD България / Всичко най-важно за новата Supra

Всичко най-важно за новата Supra


14
ян.
2019

След 17 години отсъствие Toyota Supra е отново тук! Петата генерация на японския спортен модел е означена като А90. Последното издание на модела – Mk. IV, нашумя пред всичко от първата част на поредицата „Бързи и яростни“ и от виртуални игри като Gran Turismo, които я превърнаха в икона на JDM-културата. На практика базата остава същата: редови „шестак“ с турбопълнене, задно задвижване, каросерия с дълъг преден капак, две врати и къса задница. Най-важната новост: новата Supra е плод на сътрудничество с BMW и е на обща платформа със Z4, а Toyota използва задвижващ агрегат от Мюнхен.

Дизайнът на новата Supra е ориентиран изцяло към представения в Детройт през 2014 прототип FT-1. Иначе моделът има сравнително компактни размери: дължина 4,38 м, широчина 1,85 и височина 1,29. Междуосието от 2,47 м заедно със следата (1594 мм/1589 мм отзад) трябва да осигурят оптималния компромис между пъргавина и стабилност. Няма как да сбъркате автомобила благодарение на фаровете с характерна графика, както и на изпъкналите задни калници и на „гърбицата“ отзад. В задната част доминира интегрираният в капака спойлер. В центъра на дифузьора е разположена комбинираната светлина за мъгла и за движение назад – фина препратка към света на моторспорта.

Въпреки че производството на Supra ще бъде поето от Magna в Грац (Австрия) и ще стартира през март, за начало Toyota ще пусне само 900 броя Supra за Европа – чак през лятото. Базовата цена за Германия ще бъде 62 900 евро (ок. 125 800 лв.).

Много от BMW в кокпита

От Toyota разкриват, че при оформлението на кокпита са заложили преди всичко на ергономията и функционалността – така че водачът да може да се концентрира изцяло върху управлението. Спортните седалки са с интегрирани подглавници. Допълнително за шофьора и пътника до него са предвидени възглавнички на централната конзола и вратите. Воланът, както и разположението на бутоните бързо разкриват конструктивните прилики с BMW Z4. 8,8-инчовият инструментален клъстер, както и централният тъчскрийн веднага напомнят на продуктите от Мюнхен, да не говорим за директно прехвърления контролер на iDrive.

За старта на продажбите Toyota ще предложи Supra на клиентите с една-единствена комбинация от двигател и трансмисия – става въпрос за 3-литров редови „шестак“ (340 к.с., 500 Нм) с Twin-Scroll турбо и познатия от BMW 8-степенен автоматик на ZF. Контролираният от 0 до 100 процента активен диференциал трябва да осигурява невероятни емоции на пистата, така че Supra да може да се възползва максимално от разпределението на теглото в съотношение 50:50.

Още по темата

Card image cap
Alfa Giulia за румънските ченгета

3
февр.
2017

Внимавайте с десния педал в северната ни съседка: тамошните полицаи вече разполагат с Alfa Romeo Giulia… Veloce!

Card image cap
Правят зарядни станции за електромобили на „Хемус“ и „Тракия“

16
авг.
2017

Вероятно в края на септември ще стане ясно къде ще бъдат разположени устройствата

Card image cap
Новият Nissan Leaf: да преборим патицата

8
дек.
2017

С второто поколение на най-продавания електромобил в света може да печелите от продажбата на ток

Card image cap

В последния брой:

Архив >