2018
Новото BMW X5 продължава историята на успеха на основателя на сегмента на Sports Activity Vehicle (SAV), от който са продадени над 2,2 милиона екземпляра в целия свят. Новият X5 въодушевява с яркия си дизайн, комфортните и в същото време спортно-динамични качества на пътя и иновативното оборудване. Ще се произвежда в завода на BMW в Спартанбърг (САЩ). Въвеждането на пазара e предвидено за ноември 2018 година. Х5 номер 4 е със значително увеличени размери в сравнение с предшественика си: дължина плюс 36 до 4 922 мм, широчина плюс 66 до 2 004 мм и височина плюс 19 до1 745 мм, към междуосието са добавени 42 до 2 975 мм – което трябва да се отрази пряко на предлаганото място в интериора.
Екстериорният дизайн прави впечатление с мощно моделирани повърхности, прецизни линии. Основните акценти са голямата бъбрековидна радиаторна решетка на BMW с обща рамка, впечатляваща странична линия и динамична линия на покрива, триизмерно оформени задни светлини. При интериора са използвани по-фини материали, а управлението в кокпита е иновативно.
Лазерните фарове с адаптивни LED светлини се предлагат като опция. Изразително оформление на фаровете със специфично Х-образно разделяне на лещите в типичния за BMW лазерните светлини син цвят „издава“ коя модификация вижда най-добре нощем. Новото Х5 е първият модел на BMW с опционални 22-цолови джанти.
Четири задвижващи агрегата
При въвеждането на пазара новото BMW X5 ще се предлага с четири варианта на двигателите: новоразработен V8 бензинов двигател с 340 кВт/ 462 к.с. при X5 xDrive50i (не се предлага в Европа), редови шестцилиндров бензинов с 250 кВт/ 340 к.с. при BMW X5 xDrive40i (среден разход на гориво: 8,8 –8,5 л/100 км; СО2 емисии: 200 – 193 г/км) и два редови шестцилиндрови дизелови двигателя с 294 кВт/400 к.с. при X5 M50d (среден разход на гориво: 7,2 – 6,8 л/100 км; СО2 емисии: 190 – 179 г/км), респективно 195 кВт/265 к.с. при X5 xDrive30d (среден разход на гориво: 6,8 – 6,0 л/100 км; СО2 емисии: 179 – 158 г/км). Всички агрегати се оборудват с най-модерни системи за пречистване на отработените газове включително бензинов филтър за твърди частици, респективно SCR катализатор и отговарят на нормата за вредни емисии EU6d-TEMP. Серийни са осемстепенната автоматична трансмисия Steptronic, както и 4х4 (с подаване на повече мощност към задните колела).
Серийно въздушно окачване
Новото Х5 ще бъде първото BMW X модел с опционален офроуд пакет. Той се включва защита на дъното отпред и отзад, както и специфични индикатори на арматурното табло и контролния дисплей. Избираните чрез натискане на бутон 4 режима на шофиране регулират височината на каросерията, както и управлението на BMW xDrive, DSC, трансмисията и характеристиката на педала на газта за оптимални настройки при шофиране по пясък, скали, чакъл или сняг.
Заводски SAV-ът е оборудван с динамичен контрол на амортисьорите и за първи път – с въздушно окачване на предната и задната ос с възможност за промяна на височината на автомобила с до 80 мм. Интегрално активно кормилно управление (завиващи задни колела), както и адаптивно М окачване Professional с активна стабилизация срещу наклоняване доказват, че X5 e нещо като спортен автомобил с големи размери.
Представената за пръв път концепция на индикаторите и управлението BMW Live Cockpit Professional е серийна. Модернизирана е системата за управление iDrive с напълно дигитално арматурно табло и 12,3-инчов контролен дисплей. Въведени са ясни графични изображения и ниска, насочена към управление с докосване структура на менютата за бърз достъп до настройките и функциите. Х5 вече ще може да бъде управлявано чрез жестове. Head-Up дисплеят е с увеличена до 7 х 3,5 инча площ на проекцията.
Опционалният трети ред седалки (вероятно ще се предлага от декември 2018 г.) предлага две допълнителни места, комфортно качване и слизане благодарение на електрическото наклоняване напред на седалките от втория ред. Разделен на две части заден капак, с опционалната система за комфортен достъп е възможно безконтактно отваряне и затваряне на двата елемента гарантира максимално удобство. Автоматичната електрическа щора на багажника може да се скрива в товарния под (вероятно ще се предлага от декември 2018 г.). Вместимостта на багажника може да се увеличава от 645 до 1860 литра.
Иновативната гама от асистиращи системи включва асистент за шофиране Professional включително модернизирани активен контрол на скоростта с функция Stop & Go, асистент за завиване и водене в лентата, предупреждение при смяна на лентата и при напускане на лентата, защита срещу страничен удар, помощ при избягване на препятствие, предупреждение при напречен трафик, предупреждение за предимство и при движение в насрещна лента. За пръв път се предлага асистент за аварийно спиране, който при необходимост самостоятелно спира автомобила и го насочва към ръба на пътното платно. Новият асистент за движение на заден ход поема въртенето на волана при движение назад по курса, по който автомобилът е преминал преди това на преден ход на дистанция до 80 метра.