2018
С лансирането на Mercedes-AMG GT през 2014 германците лансираха и нов двигател. 4-литровият V8 Biturbo с вътрешнозаводско означение M176/M177/M178 (в зависимост от изпълнението) замени стария 5,5-литров V8 и докара модата на Downsizing-a и при спортните модели на Mercedes. В началото най-мощната версия на мотора развиваше 510 „коня“, а днес – вече 639 (в AMG GT 63 S с четири врати). „Осмакът“ влезе и под капаците на 63-ките на AMG четири години след пускането си на пазара. Леко „скопен“, същият двигател задвижва и Benz-ове без логото на AMG. При това агрегатът може да бъде сравнително икономичен – благодарение на система за изключване на цилиндрите V8 се превръща в 4-цилиндров.
Два двигателя от А45 в едно
Технически V8 е тясно свързан с 4-цилиндровите мотори М133 (използвани от 2013 в А 45). Казано по-просто, два от тези 4-цилиндрови агрегати са „вързани“ към един колянов вал. V8 на АMG и „базовият“ 4-цилиндров имат идентични диаметър на буталото (83 мм), разстояние между цилиндрите (90 мм) и ход на буталото (92 мм). В сравнение с М133 степента на сгъстяване е увеличена: докато малкият 4-цилиндров мотор работи на 8,6:1, при V8 Biturbo съотношението е 10,5:1. При „осмака“ на AMG Mercedes залага на алуминиеви ковани бутала. Благодарение на по-ниското си тегло те се характеризират с по-нисък инерционен момент от конвенционалните бутала. По този начин двигателят се „развърта“ по-бързо, а мотовилките биват натоварени по-малко. За да бъде намалено триенето между буталата и ризите, Mercedes прилага технологията Nanoslide. Тя представлява полагане на много тънък слой (0,10-0,15 мм) от желязо и въглерод върху стените на цилиндрите. След това цилиндърът е хонингован, докато повърхността му стане почти огледална. Алуминиевият картер се прави посредством леене и издържа на налягане до 130 бара. Ангренажен ремък няма, четирите разпределителни вала се контролират посредством верига. При М178 тя движи и водната помпа с капацитет до 420 л в минута.
Турбокомпресори в лоното на V-то
За свръхпълненето на мотора се грижат два турбокомпресора. Характерно за AMG V8 е тяхното разположение в двигателния отсек – те не са над редовете цилиндри, а между тях, т.е. в самото V. Toва е първият двигател на Mercedes с подобна архитектура. Разположението на турбините в комбинация с електронно регулируемите разтоварващи клапани прави двигателя „по-отзивчив“ на командите с газта, тъй като въздухът под налягане изминава по-кратък път до всмукателните клапани. Отработените газове също достигат максимално бързо до турбините и така ги „развъртат“ с голяма бързина. Според Mercedes разположението на турбокомпресорите не крие термични проблеми. Интеркулерите гарантират, че загряният до 140 градуса по Целзий въздух достига до горивните камери с температура до 25 градуса.

В Mercedes двигателят се сглобява на принципа „One man, one engine“: всеки отделен мотор се сглобява „от-до“ от един-единствен механик.
Продължете на следващата страница