2024
Xiaomi иска да се нареди сред най-големите автомобилни производители
В магазините хората се редят на опашки, а на автомобилното изложение човек трябваше да чака половин час, за да види отблизо Xiaomi SU7. Xiaomi, третият най-голям производител на смартфони в света е известен в Китай с интелигентни продукти от дронове до роботи-прахосмукачки.
Около 56 000 лв. базова цена
В Китай цената на SU7 започва от около 56 000 лв. Което е с около 20 000 лв. по-малко от Tesla Model 3. „Китаецът” превъзхожда „американеца” с около 30 сантиметра и в базовия си вариант има с до 10 процента по-голям пробег. Топмоделът SU7 струва около 210 000 лв. – колкото базово Porsche Taycan, но разполага с четири пъти по-голяма мощност. В Европа цените на Xiaomi SU7 ще бъдат по-високи от тези в Китай.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Спортно-елегантна външност
Дизайнът е между този на Porsche Taycan и Tesla Model S – предницата наподобява силно на Porsche, а задницата е с елегантно оформление и преминаващи по цялата част задни светлини.
Топмодел с 1548 к.с.
Топмоделът на SU7 разполага с 1548 к.с. и три електромотора (един отпред, два отзад). Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 1,98 секунди, а максималната скорост е впечатляваща – 350 км/ч. Капацитетът на батерията е 150 кВтч. и според Xiaomi зарежда за 11 минути от 10 до 80 процентра. Това е достатъчно за пробег от 630 километра – по много оптимистичния китайски цикъл.
Базов модел с 300 к.с.
Базовият модел е оборудван с разполагащ с 300 к.с. и 400 Нм електромотор на задната ос и използва 400-волтова техника на батерията с капацитет от 74 кВтч. По китайския цикъл това означава изминаване на 700 километра. Като алтернатива се предлага и батерия с капацитет от 94 кВтч. и пробег 830 километра.
Като Max моделът разполага с още един електромотор, а системната му мощност е 673 к.с. и 838 Нм, като батерията работи с 800 волта. Капацитетът ѝ е 101 кВтч. и е достатъчен за изминаването на 800 километра. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взима според производителя за 2,8 секунди, а максималното темпо е 265 км/ч.
Вътрешно пространство: SU7 не е толкова смарт
С оглед на това, че Xiaomi е гигантски производител на смартфони, смятаме, че автомобилът не е толкова смарт. Всички имат големи екрани, а отзад в Xiaomi има поставки за таблет.
Пътниците разполагат с достатъчно комфортни екстри – дори и на втория ред. От Xiaomi са се възползвали от петте метра по-добре в сравнение с Porsche, междуосието на модела е 3 метра и така предлаганото място е голямо. По отношение на багажника се предлагат две вместимости: багажник, който побира до 517 литра отзад и такъв, който е разположен отпред и може да побере до 105 литра.
SU7 Ultra: топмодел с много карбон
Xiaomi са създали екстра спортна версия: SU7 Ultra е малко по-дълъг и по-нисък от нормалните варианти на електромобила. Предницата и задницата са спортни: с преден сплитер, големи вентилационни отвори, заден дифузьор и филигранни крила. Типично за спортен автомобил се използва и много карбон – например на покрива. Серийното оборудване включва и карбоново-керамични спирачки и спортно окачване.
Карбонът се използва и в интериора: по задната част на предните седалки, централната конзола, тапицериите на вратите и по новия волан. Той е тапициран с алкантара. Същият материал и жълтите акценти са характерни и за останалата част на интериора – предпазните колани например са жълти.