AUTO BILD България / Тествахме първия SUV на Alfa Romeo!

Тествахме първия SUV на Alfa Romeo!

Дизайн, кокпит, двигатели, цени, старт на продажбите и първите ни впечатления от шофирането: цялата информация на AUTO BILD за новия SUV на Alfa Romeo - Stelvio!


28
февр.
2017

Alfa Romeo Stelvio е първият SUV на марката – и втората стъпка от възраждането на Alfa след модела от среден клас Giulia. След спортната версия Quadrifoglio италианците представиха т. нар.  „First Edition“, който вече може да бъде поръчан. Предната броня на нормалния вариант е малко по-добродушна. Въздухозаборниците на предния капак са запазени само за върховата версия. Профилът е почти идентичен, единствено клиренсът е малко по-голям. Отзад няма промени по бронята, само че ауспуховите тръби са 2 вместо 4. Въпреки това и по-маломощният вариант на Stelvio изглежда внушителен. Името Stelvio идва от високопланински проход в Италианските Алпи.

AUTO BILD разговаря за дизайна на спортното Stelvio Quadrifoglio с главния дизайнер на марката Скот Крюгер. Според него е важно Stelvio да прави динамично впечатление – въпреки че е SUV. Заради това профилът е такъв, че визуално Stelvio да изглежда по-нисък, отколкото е всъщност. Линията на прозорците е тясна, предната колона е наклонена по-силно, покривът се снишава назад като при купе. Сред акцентите в екстериора овен предната част с типичната радиаторна решетка Scudetto и големите въздухозаборници са и четирите ауспухови тръби, както и много органичните и елегантни задни светлини. Въпреки спортната визия SUV-ът с дължина 4,68 метра, височина 1,65 метра и широчина 2,16 метра трябва да бъде и функционален, допълва Крюгер.

Интериорът: седалки като състезателен комбинезон

Предните седалки ни подсказват колко спортно ще се движи Stelvio, особено като Quadrifoglio. Седалките обгръщат тялото като скроен по мярка състезателен комбинезон. Но в началото приятно тапицираните спортни седалки ще се предлагат само за върховата версия. Същото важи и за удобния спортен волан със серийни лостчета за превключване, които са просто огромни – все пак това е SUV. Стартовия бутон за двигателя е на волана (като при Giulia), качеството на материалите е високо. Но за разлика от кокпита на Guilia на арматурното табло на Stelvio доминират хоризонталните линии – и то не е толкова насочено към водача. В случая Alfa залагат повече на комфорта и мястото, все пак SUV-ът не е състезателен болид, а подходящ за семействата автомобил. Въпреки това позицията на седене е ниска и спортна, също като при Porsche Macan.

Шофиране: дизеловият двигател на Giulia изненадва при Stelvio 

При Giulia Veloce 2,1-литровият дизелов двигател с мощност 210 к.с. леко ни разочарова: груб, шумен, първо муден, а после много мощен, но само в тесен оборотен диапазон. Такива бяха и очакванията ни при първата среща със Stelvio. Но виж ти: при кросоувъра двигателят и трансмисията работят заедно много хармонично! Особено ни впечатли тягата между 2000 и 3500 оборота. Двигателят работи спокойно, нивото на шума е ниско. В режим Eco обаче трансмисията превключва възходящо прекалено рано. За съжаление калибрирането на кормилното управление, двигателя и трансмисията не могат да се комбинират индивидуално. Дизелът тежи малко повече върху предната ос от бензиновия двигател, поради това се нуждае от малко по-меки настройки на пружините и амортисьорите. Техническите данни са впечатляващи: 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди, максимална скорост 215 км/ч, среден разход 4,8 л/100 км.

С бензиновия двигател с 280 к.с.  Stelvio се движи наистина спортно

Бензиновият двигател с мощност 280 к.с. се представя много по-самоуверено на асфалта. Моделът е настроен по-спортно, контактът с пътя е още по-добър, Stelvio реагира по-бързо и доста по-пъргаво. Тягата не намалява дори и при високи обороти, пъргавата трансмисия реагира бързо на командите с лостчетата за превключване, характеристиките на кормилното управление са като при спортен автомобил, а не мудни като при SUV. Дори и след 26 обиколки по тежката състезателна писта ефективността на спирачките не намалява, дозирането е все така прецизно. Голям принос за изключителната динамика на управлението имат и новите гуми Michelin Pilot Latitude: супер-гумите се нагряват по-бързо, но прегряват значително по-късно. Те осигуряват много прецизни реакции на кормилното управление и много добро сцепление. Резултатът от всичко това е много неутрално поведение дори и дълбоко в граничния режим. Ако завиите по-късно и рано изправите волана, ще се насладите на високата балансираност на Stelvio. Бензиновият модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди, максималната скорост е 230 км/ч. По данни на производителя разходът на гориво е 7,0 литра на 100 километра.

Оборудването: доста богато при „First Edition“

„First Edition“ на Stelvio вече може да бъде поръчано и се отличава с много богатото серийно оборудване. Освен с двойното задвижване Q4 Stelvio серийно се оборудва с 8-степенна автоматична трансмисия, биксенонови фарове, кожена тапицерия, камера за обратно виждане и навигационна система Alfa Connect. Според Alfa Romeo задачата на асистиращите системи е повишаване на радостта от шофирането. Сериен е и превключвателят на режимите на шофиране DNA Pro с позиции „Dynamic“, „Natural“, „Race“, както и „Advanced Efficiency“ за максимална икономичност. От асистиращите системи серийни са предупреждението за опасност от сблъсък с автономна спирачна функция, асистентът за поддържане на лентата и разпознаването на пешеходци.

Свързаност: Alfa Connect за Stelvio

Infotainment системата на Stelvio се нарича Alfa Connect. При концерна майка FCA системата се нарича U Connect. В САЩ на CES 2017 концернът FCA заедно с Panasonic представи най-новото поколение, което най-вероятно ще се монтира на Stelvio. При него цялата структура на менютата на 8,8-инчовия дисплея с HD резолюция е напълно нова. Всички основни точки от менюто като радио, медия и подгряване на седалките са подредени в хоризонтална лента в долната част на тъчскрийна и остават видими винаги. Това позволява по-бързо връщане към основното меню, без да се налага затварянето на вече отворени менюта. Това има преимущества най-вече при Android Auto и Apple CarPlay. При другите марки отворените системи заемат целия екран и трябва да бъдат затворени, ако искате да се върнете в системата на автомобила. Извод: при най-новото поколение на U Connect интеграцията на CarPlay и Android Auto е значително по-добра. Освен това благодарение на постоянното изобразяване на точките от менютата навигацията работи много по-бързо.

Двигателите: бензинов с 280 к.с. при старта на продажбите

При въвеждането на пазара през април Alfa Romeo ще предлага Stelvio като „First Edition“ с 2-литров турбобензинов двигател. Четирицилиндровият агрегат развива 280 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Със серийната 8-степенна автоматична трансмисия и двойното задвижване ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 5,7 секунди, максималната скорост е 230 км/ч. Расовият върхов модел Stelvio Quadrifoglio може много повече. 2,9-литровият V6 с 510 к.с. вече ни е познат от Giulia QV. Той е изцяло алуминиев и намалява теглото върху предната ос. Благодарение на изключването на цилиндрите с електронно управление Alfa може да се движи и много икономично. Този агрегат серийно се комбинира с 8-степенна автоматична трансмисия на ZF. При необходимост системата за двойно задвижване може да насочи до 60 процента от мощността към предната ос. Благодарение на двата съединителя в задния диференциал Torque Vectoring раздатъчната кутия може да разпределя мощността към всяко от колелата, за да повиши стабилността. Радостта от шофирането допълнително се повишава от амортисьорите с електронно управление, балансираното разпределение на теглото и олекотената конструкция.

Технически данни и цени: около 110 000 лева за „First Edition“

При цените се вижда новата тактика на Alfa: BMW минус 10 процента, според  AUTO BILD базовата цена на конкурента на BMW X3 ще е около 80 000 лева. Базовата версия ще се предлага в Германия от април 2017 година. Вече може да бъде поръчана „First Edition“ на Stelvio с бензинов двигател с 280 к.с. на цена около 110 000 лева. Върховият модел Quadrifoglio ще се предлага от септември.

 

Технически данни:
Alfa Romeo Stelvio „First Edition“ • бензинов двигател, 4 цилиндъра, турбо • работен обем: 1995 куб. см • мощност: 206 кВт (280 к.с.) при 5250 об/мин • максимален въртящ момент: 400 Нм при 2250 об/мин • ускорение: 0-100 км/ч за 5,7 сек • максимална скорост: 230 км/ч • разход на гориво: 7,0 л/100 км • Цена: от 110 000 лева (за Германия).

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde • бензинов двигател, 6 цилиндъра, турбо • 2891 куб. см • мощност: 375 кВт (510 к.с.) при 6500 об/мин • максимален въртящ момент: 600 Нм при 2500 об/мин.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >