Всичко за новото A8!

Новото Audi A8 ще достигне по-високо техническо ниво и от 2018 ще се управлява изцяло автономно


11
юли
2017

С четвъртото поколение на A8 (код D5) хората от Инголщадт искат да изпреварят BMW и Mercedes. За целта инженерите са се постарали да достигнат с A8 по-високо техническо ниво от своите конкуренти

Техническата платформа е нова, което води и до промяна на размерите. Флагманът на Audi е по-дълъг с 3,7 сантиметра, като дължината му е цели 5,17 метра (A8 L: 5,30 метра). Изненада: въпреки, че новото A8 изглежда по-широко от A8 D4, то е дори по-тясно: 1945 мм или с 4 по-малко от досега. Затова височината му от 1,47 метра е с 13 милиметра по-голяма от тази на предшественика (A8 L: 1488 мм; + 17 мм). Междуосието е малко под 3 метра (2998 мм). Когато отзад има буквата „L“ между осите има 13 сантиметра повече. Каросерията на новото А е микс от алуминий, стомата, магнезий и карбон.

Още с качването вътре пасажерите биват глезени: достатъчно е леко да дръпнете дръжката и врата се отваря. Отворите на вратите пък са по-големи с тези на предишния модел. Върху седалките ще се плъзгате комфортно, а като цяло пътническата клета е с 32 мм по-дълга от тази на предшественика. Предлаганото място е кралско дори и в нормалното A8 – дори двуметрови пасажери няма да изпитват притеснение. Подглавниците са тапицирани с по-мека кожа от тази на седалките – комфортът на седене е на топ-ниво.

Списъкът с екстри на новото A8 е дълъг – подобаващо на един луксозен модел. Audi предлага общо 12 лака за каросерията – сред тях три нови (тера-сив, сив Везувий и червен Севиля). За първи път за A8 се предлагат и импала-бежов и син Навара. Външността на автомобила може да се облагороди с хромиран пакет. Във вътрешното пространство има още повече възможности: осем пакета от цветове и материали (топвариант: Audi design selection). В зависимост от варианта уредите са в два цвята. Ако това не ви е достатъчно, можете да индивидуализирате A8 с „Audi exclusive“ – както отвън, така и отвътре.

Серийно A8 е оборудвано с въздушно окачване (четири нива) и  двойно задвижване. Луксозната лимузина става още по-динамична с помощта на опционалните четири завиващи колела. Опционално е и активното окачване AI.

Теоретично новото A8 може да се движи автономно: благодарение на цяла армада от сензори (камери, ултразвукови сензори, радар и лазерни скенери). Това означава, че водачът няма нужда през цялото време да следи случващото се и да държи ръцете си на волана. Посредством натискането на бутона AI новото A8 поема подаването на газта, спирането и управлението по магистрали и междуградски пътища със скорост до 60 км/ч. Когато системата достигне своите граници, изпраща предупреждение към водача да поеме управлението на автомобила.

В новото A8 се използва новата инфотейнмънт система MIB 2+ : освен тъчскрийните (8,6 и 10,1 инча) и най-новото поколение на виртуалния кокпит (12,3 инча и Full-HD-резолюция) на борда има LTE и запомняща навигационна система. Тя владее и гласови команди.

За пазарния старт в края на есента 2017 ще са на разположение два V6-агрегата: дизелов (286 к.с.) и бензинов (340 к.с.) – и двата 6-цилиндрови с 3-литров работен обем. По-късно Audi ще предлага и два V8-мотора. Дизеловият 4.0 TDI е с 435 к.с., а бензиновият 4.0 TFSI – с 460 к.с.  Естествено клиентите ще могат да поръчват и престижният W12. 6-литровият двигател е с мощност 585 к.с. – преди появата на S8 това ще бъде топмоторизацията на модела. За A8 L от Audi обявиха и  3.0 TFSI e-tron със системна мощност от 449 к.с. Моделът ще може да изминава изцяло на електричество около 50 километра.

 

 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин