Всичко за новия Seat Tarraco

1909
2018

След Arona и Ateca е ред на Seat Tarraco – моделът е базиран на VW Tiguan Allspace. AUTO BILD ще ви даде информацията за SUV-а на Seat!

Това е новият Seat Tarraco! Името на испанския SUV е избрано от  140 000 души, които са дали своя глас измежду четири варианта.  Резултатът е наименованието на испанския град Тарагона, близо до Барселона. В гамата на Seat Tarraco е позициониран над Ateca. Базиран е на VW Tiguan Allspace и неговата MQB-A платформа. Освен обща платформа, Seat и VW има и общо място на производство: Seat оставя производство на концерна-майка, така че Tiguan и Tarraco слизат от конвейера във Волфсбург. В сравнение със Skoda Kodiaq и Tiguan Allspace Tarraco е най-дългият от трите модела с дължина от 4,73 метра.

Външният вид на Tarraco показва, в каква посока ще поеме в бъдеще Seat. Предницата е доминирана от шестоъгълната радиаторна решетка с хромирана рамка. Серийните изцяло LED-светлини са ни познати и наподобяват тези на Ateca. Затова пък графиката на дневните светлини е изцяло нова. Фаровете за мъгла са приютени в пластмасови елементи в бронята. Линията на прозорците, на покрива и извивката са почти идентични с тези на Tiguan Allspace. LED-задните светлини са свързани помежду си с червена бленда.

С Tarraco Seat ни представя нов дизайн на вътрешното пространство. Благородната обстановка с дървени елементи ни бе непозната досега в Seat – изглежда обаче страхотно. Тапицериите на вратите са от плат, но останалите повърхности са покрити с изкуствена кожа или меки материали. На снимката е показано топ-нивото на оборудване „Xcellence“. Воланът е непроменен, а вместо с аналогови уреди, „испанецът“ е оборудван с изцяло дигитален 10,25-инчов комбиниран уред. Тъчскрийнът вече не е интегриран в арматурното табло, а е свободно позициониран.

На втория ред седалки има много място за краката, но не и достатъчно за главите на по-високите от 1,8 метра пасажери. Комфортът на седене е безупречен – както отпред, така и отзад. Има възможност за трети ред седалки. Вмесимостта на багажника на версията с пет места е 760 литра, а при сгънати седалки – 1920 литра.  AUTO BILD тества прототипа на испанския SUV – в базовата му версия. При Tarraco тя е с 1,5-литров бензинов мотор със 150 к.с., предно задвижване и механични скорости. Усещането зад волана е, сякаш SUV-ът е по-малък. Разбира се, моделът е е особено спортен, но притежава достатъчно резерви. Благодарение на малкото си странично накланяне в завои Tarraco се държи стабилно на пътя и предлага убедителен комфорт, покриващ почти всеки вкус. В никакъв случай не можем да говорим за спортно твърдо возене.

Seat ще предлага Tarraco само в по-високите нива на оборудване „Style“ и „Xcellence“. Tarraco ще може да се поръчва в пет- и седемместна версия.

За пазарния си старт „испанецът“ ще се предлага в две бензинови и две дизелови моторизации. Базовият бензинов е 1.5 TSI със 150 к.с., а топмодел – 2.0 TSI със 190 к.с. При дизеловите можете да избирате между един дизелов мотор в две конфигиурации – 2.0 TDI със 150 к.с. и със 190 к.с.. По-мощните версии винаги са комбинирани с двойно задвижване и DSG-трансмисия, а по-слабите – с 6-степенна механична скоростна кутия и предно задвижване. AUTO BILD предполага, че в Германия Seat Tarraco ще стартира от около 60 000 лв. Предварителните продажби стартират от декември 2018 г., а доставките ще бъдат осъществени от пролетта на 2019 г.

На пръв поглед качеството на изработка на Tarraco е безупречно, а дизайнът – красив. На конкуренцията от концерна никак няма да ѝ е лесно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин