2016
Skoda го нарича “важно събитие” за марката: И всъщност Kodiaq е нещо съвсем ново за чехите – той е първият голям SUV след доста по-малкия Yeti. С двойното задвижване трябва да се представи добре и извън пътя.
Външно 4,70 м дългият и 1,88 м широкият Kodiaq съвпада с дизайна на марката – широката триизмерна радиаторна решетка ни е позната от Superb. Плоските клиновидни фарове идват с LED-технология, вероятно само срещу доплажане. Задните светлини с типичната C-графика са оборудвани серийно с LED. Отстрани виждаме обичайната за концерна торнадо-линия. Кокпитът на Kodiaq е подреден: За разлика от брата по техника VW Tiguan дюзите на вентилацията са до тъчскрийна, а не над него.
Skoda Kodiaq има най-голямото товарно отделение в своя клас
Обемът на товарното отделение се увеличава от 720 на 2065 л при свалени задни седалки – това означава повече място от BMW X3, Audi Q5 и новия Tiguan. Skoda ще бъде майсторът на товарите в сегмента на SUV-овете. Ще има опция и за седем места. За различните изисквания при товарене и сядане задните седалки могат да се регулират надлъжно и да променят ъгъла си. Опционално седалката на пасажера е сгъваема, така че могат да се поберат предмети с дължина до 2,90 м. Под мотото на Skoda “Simply Clever” спадат нещата като защитата на вратите (при Ford я има от по-дълго време) и спален пакет със специални облегалки за главата.
Нови системи за сигурност и асистент за ремарке
Почти всички мултимедийни и помощни системи от рафта на концерна VW са на разположение и при Kodiaq. Skoda ще предлага опционално и достъп до интернет с WLAN-хотспот и данни за трафика в реално време. Таблото е дигитално и Kodiaq е първият модел на Skoda, който ще получи Head-up дисплей. Инфотейнмента се управлява от големия дисплей в средната конзола. За сигурността и комфорта се грижат най-новите асистиращи системи. Това включва и “Area View”: Камери в предната и задната част както и в страничните огледала показват на дисплея с широкоъгълни обективи обкръжението на автомобила. Виртуален поглед отгоре и 180-градусови снимки от зоната на предната и задната част също са възможни с “Area View”. Ново в портфолиото е и асистентът за теглене на ремарке. Ако Skoda Kodiaq тегли ремарке, системата поема управлението при движение на заден ход.
Двигателите в Skoda Kodiaq
От техническа гледна точка Kodiaq наследява всичко от остналите модели на Skoda: стандарт за емисиите Евро 6, Start-Stop система, възстановяване на енергия и изключване на цилиндрите за бензиновите двигатели.
За начало са планирани три TSI-двигателя:
- 1.4 TSI; 92 kW/ 125 к.с.; 200 Нм макс. въртяш момент; 6,0 л/100 км
- 1.4 TSI; 110 kW/ 150 к.с.; 250 Нм макс. въртящ момент; 6,8 л/100 km
- 1.4 TSI; 110 kW/ 150 к.с; 250 Нм макс. въртящ момент; 6,8 л/100 km
При дизелите са налични два 2.0 TDI-двигателя:
- 2.0 TDI; 110 kW/ 150 к.с; 340 Нм макс. въртящ момент; 5,3л / 100 km
- 2.0 TDI; 140 kW/ 190 к.с; 400 Нм макс. въртящ момент; 5,7л / 100 km
При предаването на мощността са налични шестепенна ръчна скоростна кутия, DSG, предно и двойно задвижване. Изборът на профил при шофиране и адаптивен контрол на амортсьорите са опция. По-късно ще дойде и Plug-in хибрид. Платформата и двойното задвижване бяха показани със студията VW Tiguan GTE Active Concept в началото на 2016 в Деторойт. Освен това Skoda работи и върху RS-версия и SUV-Coupe.
Излизане на пазара и цена
4,70 метровият Kodiaq ще бъде представен през есента на автосалона в Париж. Излизането му на пазара е планирано за началото на 2017. Цените ще са на нивото на Superb Combi, така че Kodiaq ще струва най-малко 26 000 евро.