2022
Фейслифтът на BMW Серия 8 няма да донесе кой знае колко големи промени. Предницата е леко преработена, освен това сега M спортният пакет е сериен.
Пазарен старт и цена: освеженото BMW Серия 8 ще е на пазара през март 2022 г.
BMW разкрасиха Серия 8. Фейслифтът засяга всички варианти на каросерията – Coupé, Cabrio и Gran Coupé. Принципно няма големи промени, като хората от BMW по-скоро са направи своя топмодел по-фин. Най-важните модификации: предницата е преработена, M спортният пакет е сериен, а мониторът на инфотейнмънт системата е пораснал до 12,3 инча.
Под капака няма промени, както и досега всички варианти на Серия 8 се предлагат с 6- и 8-цилиндрови двигатели. Пазарният старт на фейслифта е през март 2022 г. AUTO BILD предполага, че цените ще останат на нивото на тези от преди фейслифта.
Осветените „бъбреци” са серийни при фейслифта
Впечатляваща промяна има при „бъбреците”: след фейслифта те са серийно осветени. Освен това формата им сега е U-образна. С вече серийния M спортен пакет Серия 8 изглежда още по-динамично. Освен притежаващите спортен дизайн и лакирани в цвета на автомобила брони и прагове, той включва хоризонтални елементи в долните вентилационни отвори на предницата, както и дифузьор в задната броня с цвят антрацит металик.
19-цолови джанти с дизайн с два лъча и различни гуми на осите са серийни – също като M спортните спирачки със сини апарати. Най-мощното M850i е с 20-цолови джанти, сега е оборудвано с още по-голяма M спортна спирачна система и M спортен диференциал. С фейслифта и то получава притежаващите по-аеродинамичен дизайн странични огледала в стила на M8.
Четири нови лака допълват досегашната цветова гама, освен това се предлага нов M спортен пакет Pro, който при M850i се нарича „M Performance Paket“. И в двата случая той има черни спирачни апарати, потъмнени светлини и черен М заден спойлер за Coupé-то. Също така по желание BMW подменят традиционните лога на предния капак, капака на багажника и главините на колелата с емблемата на BMW Motorsport.
Вътрешно пространство: мониторът на инфотейнмънт системата е пораснал до 12,3 инча
Във вътрешното пространство също няма сериозни промени. Благодарение на вече серийния M спортен пакет всички версии на Серия 8 има M кожен волан с лостчета на волана. Също от M спортния пакет двата Coupé-варианта и кабриолетът получават серийно антрацитен таван на автомобила, M педали и специални постелки.
Още базовата версия е с електрически регулиращи се мултифункционални седалки с опора за гръбначния стълб, както и кожена тапицерия от BMW Individual с покрити с кожа арматурно табло и тапицерии на вратите. Сега бутоните на вратите са със същия декор като декоративните лайстни – досега те бяха черни. Централният дисплей вече не е с диагонал от 10,25, а с 12,3 инча. Сега размерът му е същият като този на дисплея на уредите.
Двигателите: както и преди 6- и 8-цилиндрови
При двигателите няма промени след фейслифта. Coupé, Gran Coupé и Cabrio продължават да са с 6- и 8-цилиндрови мотори, мощността също остава непроменена. Базовият вариант е BMW 840i. Бензиновият агрегат с 6 цилиндъра в редица разполага с 333 к.с. Той остава единственият двигател, който се предлага и само със задно задвижване, останалите два агрегата са със задвижване на четирите колела. То разбира се предлага и за стандартния бензинов мотор.
Единственият дизелов агрегат работи в 840d. Тук също има шест цилиндъра в редица, отново с работен обем от 3 литра. Благодарение на 48-волтовата система за мек хибрид за кратко 340-те конски сили на двигателя с вътрешно горене биват за кратко подпомагани от 11 к.с. на електрическата машина. Най-мощната официална Серия 8 си остава M850i с 4,4-литров V8 агрегат и 530 к.с.