Всички таксита в Пекин стават електрически

В града има пет пъти повече автомобили за платен превоз, отколкото в Ню Йорк


4
мар.
2017

Пекинските власти са съставили план за замяна на всички таксита на бензин в града с електрически превозни средства в опит за подобряване на печалноизвестния замърсен въздух в Китай. Подобен ход би довел до подмяната на около 70 000 автомобила, се казва още в публикация на National Business Daily. За целта ще бъдат отделени около $ 1,3 милиарда, което възлиза средно на $ 19 000 за такси.

Остава под въпрос как и кога това ще се случи, но се оказва, че китайското правителство ще осигури необходимото финансиране. За сравнение, Ню Йорк разполага с около 13 000 таксиметрови автомобила, или по-малко от една пета от броя на китайските, които предстои да бъдат подменени.

Всъщност тази история сме я чували и преди. През 2014 г., Пекин вдигна сериозен шум около намерението си да замени 46 000 таксита с еквиваленти на ток в рамките на четири години, припомнят от Detroit Bureau.

Но досега твърде незначителен брой таксиметрови автомобили на ток се движи по пътищата. През 2010 г. базираната в Китай компания BYD отпусна около 40 бройки електрически таксита модел E6 за град Шенжен, а по-късно увеличи този брой до около 300 (BYD също осигури поръчка от града за 500 полицейски коли на ток през 2013 г.). В същото време, Nissan изпълни пробна програма за изцяло електрически таксита Leaf в Ню Йорк през 2013 г., макар да осигури едва шест автомобила.

Въпреки това сегашният план може да се увенчае с успех. Китай е постигнал голям напредък при използването на зелена енергия. Миналата година страната удвои общия брой на електрически превозни средства на повече от 600 000, за да стане най-големият пазар на електромобили в света, предават от Electrek.

Още по темата

Card image cap
Сервизна акция за Cayenne и Touareg

25
мар.
2016

Успоредно с Дизелгейт VW и Porsche са принудени да привикат в сервизите огромен брой екземпляри от SUV-овете Touareg и Cayenne заради възможни проблеми с педалите

Card image cap

В последния брой:

Архив >