Всички нови Mercedes-AMG ще бъдат Plug-in хибриди

3103
2021

Mercedes-AMG не се шегува! В бъдеще спортният отдел от Афалтербах ще използва електрифицирана платформа за всички двигатели и по този начин ще хибридизира моделната си гама. Това, което първоначално звучи като „Greenwashing“ и свързаната с него скука, се оказва гаранция за удоволствие от шофирането – поне когато погледнете към техническите данни: AMG обещава до 600 кВт (816 к.с.) системна мощност и 1100 Нм системен въртящ момент, в зависимост от конкретната модификация. AUTO BILD разкрива всичко, което е известно за новите Plug-in хибриди от AMG до момента и какво компанията със седалище в Aфалтербах тепърва планира!

Слуховете около електрификацията на AMG не са нови, но сега се превръщат в реалност. В бъдеще компанията винаги ще залага на Plug-in хибриди под търговското наименование E Performance. Хубавото е, че клиентите ще могат да се радват на осем цилиндъра, но само в комбинация с електромотор на задната ос. Големият двигател обаче ще бъде запазен за луксозния клас; по данни AMG C 63 ще бъде предлаган само с четирицилиндровия M 139, познат от A-класата и CLA. Малкият двулитров мотор ще получи подкрепа от електромотор на задната ос. Но това в никакъв случай няма да означава, че мощността ще бъде намалена в сравнение със сегашните спортни Mercedes-и. Напротив: AMG обещава да поддържа нивото на мощност като при актуалните модели и дори да го вдигне.

Как функционира новата задвижваща система на Mercedes-AMG

Три основни агрегата ще изграждат задвижването на бъдещите модели AMG при Mercedes: двигател с вътрешно горене, електрoмотор и батерия под високо напрежение. Електрическото задвижване комбинира двустепенна скоростна кутия и електродвигател с постоянни магнити в един модул. Трансмисията трябва да поддържа електродвигателя в оптимален работен диапазон възможно най-дълго; втората предавка се използва само от около 140 км/ч. Мощността на електродвигателя трябва да бъде до 150 кВт (204 к.с.). В зависимост от приложението обаче системата предлага възможност за „мащабиране“. Тъй като електрическият мотор предава мощността си директно към задните колела и не е необходима механична връзка с деветстепенната скоростна кутия, задвижването е особено ефективно. Ако е необходимо, карданен вал изгражда връзка с предните колела. Следователно задвижващата система на AMG предлага възможност за електрическо задвижване на четирите колела – дори при изключен двигател с вътрешно горене.

Електрическото задвижване комбинира 2-степенна трансмисия и електромотор в един модул

Батерията осигурява бързо разгръщане на мощността

За спортен модел на Mercedes едно нещо, разбира се, е особено важно по отношение на батерията: отдаването на енергия. Ето защо директно AMG се заема с разработката на самата батерия. Резултатът се казва Mercedes-AMG HPB (High Performance Battery). Тя работи с 400-волтова технология, изградена е от 560 клетки в стандартната конфигурация и се охлажда директно. Това позволява върховата мощност до 150 кВт да бъде разгърната бързо и многократно (в рамките на десет секунди). 14 литра охладителна течност протичат около отделните клетки и ги поддържат в оптималния температурен диапазон от 45 градуса по Целзий. Капацитетът на батериите първоначално ще бъде 6,1 кВтч; тепърва ще разберем колко километра изцяло електрически пробег ще осигурят те.

Турбодупката при 4-цилиндровия двигател отива в историята

Mercedes-AMG продължава да говори за модели с осем и четири цилиндъра в своите прессъобщения. Остава да разберем дали те се отнасят за актуалната S-класа V8, която вече е електрифицирана с 48-волтова електрическа система. Всички двигатели с вътрешно горене в бъдеще обаче ще имат задвижван с ремък стартер-генератор, който съчетава задачите на стартер и алтернатор в едно. С мощност от 14 к.с. той ще помага при потегляне и ще осигурява намаляване на разхода.

Малък електродвигател на вала на турбото елиминира турбодупката

По отношение на 2-литровия 4-цилиндров двигател с обозначение M 139 германците разкриват по-конкретни детайли. Тук се използва нов електрически турбокомпресор – комбинация от допълнителен електрически компресор и класически турбокомпресор, задвижван от отработените газове, с малък електромотор на вала, който позволява елиминирането на  турбодупката. Интресно е, че AMG захранва E-Turbo с помощта на 400-волтова мрежа на електрическата система. Това прави турбото изключително мощно и пъргаво. Крайният резултат: мощност над 330 кВт (449 к.с.).

AMG моделите ще рекуперират с до 90 кВт

Благодарение на електрическото задвижване бъдещите модели AMG ще могат да рекуперират с до 90 кВт. Степента на рекуперация на енергия ще може да бъде контролирана от волана и в зависимост от режима на шофиране е зададена предварително. Системата отнема натоварването и върху класическите спирачки на автомобила. Така се гарантира, че батерията под високо напрежение ще разполага с електроенергия по всяко време. По този начин AMG-моделите винаги ще бъдат готови да се „изстрелят“. Електродвигателят на задната ос също осигурява пъргаво пътно поведение. Посредством него без намесата на ESP може да бъде контролиран въртящият момент, подаван към ляво и дясно колело. Според AMG това щяло да подобри динамиката.

Скоро и напълно електрически Mercedes-AMG

AMG иска да покаже първите си версии на моделите Mercedes EQ още през 2021 година. Освен с повишена мощност те ще се характеризират и с промени по външния вид, които ще имат за цел да подчертаят комбинацията от спортен модел и електромобил. Mercedes-AMG все още не посочва конкретни стойности на мощността и конкретни модели, но те трябва да бъдат аналози на настоящите модели 45 и 53. Що се отнася до ускорението, то трябва да бъде под четири секунди от 0 до 100 км/ч.

ИЗВОД

С новата си стратегия Mercedes-AMG демонстрира, че електрификацията може да служи и за вдигане на мощността. Малко хибриди ще доставят толкова голямо удоволствие от шофирането. AMG залага динамиката още в началната фаза на разработката – и постоянно въвежда този подход в серийното производство. Любопитни сме как ще се почувства на практика!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин