Все повече производители „скъсват“ с ДВГ


1
сеп.
2021

Краят на двигателя с вътрешно горене е неизбежен. Към момента отворен остава единствено въпросът кой производител кога ще мине изцяло на ток

Не ви допада електрическата мобилност? Тогава определено не сте сами – тъй като темата двигател с вътрешно горене или електрическо задвижване разделя автомобилната общност. Безспорен факт е, че краят на дизеловите и бензиновите мотори е нещо неизбежно. Не защото са го решили автоиндустрията или клиентите – а политиците. Бъдещите норми по отношение на СО2 ще могат да бъдат изпълнени само с електромобили. Така наречените eFuels, т.е. синтетични горива, определено са интересно решение, но там, където електричество може да се зарежда директно в батерия, трудно могат да намерят икономически обосновано приложение. Ето защо повечето автомобили в бъдеще ще се движат с енергия от батерия, а останалите – вероятно на горивна клетка.

Автомобилната индустрия реагира с растяща гама от електромобили и все повече производители правят конкретни изявления за дела на производството им; а някои дори посочват конкретна година, в която ще престанат да предлагат автомобили на бензин или дизел – като най-рано, през 2028, ще го направи Opel, поне за Европа.

Наред с други марки (вижте графиката). Volvo, Mini, Ford и Jaguar тотално „скъсват“ с ДВГ, а други обявяват значителен дял (при VW – ок. 70%), който ще се пада на изцяло електрическите автомобили.

А някои се противопоставят: Audi например обяви, че от 2026 г. вече няма да лансира нови модели с двигател на вътрешно горене, но всички модели, пуснати до този момент, ще бъдат предлагани чак до края на производствения си цикъл (вероятно до 2033 г.). При Mercedes положението остава още по-мъгляво: базираната в Щутгарт компания иска до 2030 „да бъде готова да покрие всички пазарни сегменти с електромобили“. И идва ред на Porsche: до края на десетилетието 80 процента от спортните автомобили, произведени от компанията със седалище в Цуфенхаузен, трябва да бъдат изцяло електрически или хибридни. Само при 911 ще бъдат оставени двигателите с вътрешно горене – докато можело. Или по-точно: когато не клиентите или производителят, а политиците решат.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин