2024
Проучване показа, че изкуственият интелект става все по-важен, когато става дума за въпроси на тема автомобили. Той обаче (все още) не представлява заместител на хората.
Когато купуват автомобили онлайн, изкуственият интелект играе все по-важна роля за мнозина – главно млади германци. Това става ясно от проучване на автомобилната платформа Mobile.de, проведено онлайн от YouGov Deutschland GmbH сред 2169 души. Според това всеки втори бъдещ купувач на възраст между 25 и 34 години иска да използва помощта на AI, преди да закупи нов автомобил. Въпреки това, предимно за информационни цели, човешкият контакт остава незаменим.
Както разкрива компанията в прессъобщение, 84,1 процента от купувачите на автомобили нямат друга алтернатива, освен да се свържат с дилър, когато става въпрос за конкретен съвет. Това важи и за около 64 процента от клиентите, планиращи тест драйв. Използването на AI инструменти варира в зависимост от възрастта на анкетираните. 32,6 процента от хората на възраст от 35 до 44 години се доверяват на инструменти с AI функции, докато във възрастовата група от 45 до 54 години цифрата е само около 14,9 процента.
AI е популярен за помощ при договорни въпроси
Анкетираните са по-малко загрижени за избора на нов автомобил, отколкото за общите условия за закупуване на автомобил. Само около 28,7 процента използват AI помощ за препоръки за модели. Вместо това 58,4 процента от анкетираните германци използват предимно AI, за да получат поглед върху моделите на финансиране, а 47,5 процента го използват, за да определят най-добрата покупна цена. Разкриването на скрити разходи също е много популярно. Около 41,3 процента използват AI-инструменти, за да получат преглед на разходите за поддръжка или застрахователните такси.
Въпросите с поддръжката се решават от хора
Според проучването 41,9 процента от анкетираните се надяват на повече помощ от AI инструментите в бъдеще, когато става въпрос за съдържанието на договорите, например за да станат сложните договорни детайли разбираеми. Едва 16,6 на сто се доверяват на обясненията на експертите, а 21,8 на сто предпочитат сами да проверят договорите си. Съвсем различни са нещата при поддръжката на автомобила. За над 84,1 процента разговорът с доверен съветник остава незаменим. Това важи и за спазването на сроковете за поддръжка. Само 8,9 процента от анкетираните биха искали тук помощта на AI.