Все повече виртуални краштестове в бъдеще

Клаус Волф от германския институт Фраунхофер отговаря на ключови въпроси по отношение на тестовете за сигурност в бъдеще


30
мар.
2017

Господин Волф, вашият институт създава методи за анализ на компютърни краштестове. Идва ли краят на ерата на реалните краштестове?
Винаги ще трябва да бъдат провеждани реални краштестове. Математическите модели са добри само при сравнение с реалните сблъсъци. Но броят и сложността на виртуалните симулации на сблъсъци ще се увеличават.

Доколко реални са виртуалните тестове?
При ясно дефинираните нормирани сблъсъци на NCAP има много малки разлики между виртуалните изчисления и истинските тестове.

Къде все още има слабости?
Например при отговор на въпроса: какво е поведението на композитните детайли при сблъсък? Тоест частите на автомобила от армирана със стъклени нишки пластмаса, които се използват при модерните автомобили. Те се чупят по различен начин в сравнение с металните ламарини например. В това отношение виртуалните математически модели трябва да бъдат подобрени значително.

Какво означава автономното шофиране за бъдещето на краштестовете?
За виртуалното симулиране на деформационното поведение: съвсем малко. Но ако въздушните възглавници или обтегачите на предпазните колани се активират по-рано, още преди удара, това естествено може да окаже голямо влияние.

Тоест манекените при краштестовете няма да изчезнат?
Не, те ще се използват още дълго време. И ще стават все по-сложни.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >