2023
Мартин Шулц, Президент и Главен управител на Mercedes-Benz Middle East, ръководител на групата генерални представителства на Mercedes-Benz в Европа, Средния Изток и Африка пред AUTO BILD България. На снимката горе (отляво надясно) – главният редактор Ралф Петров, Мартин Шулц и редакторът Иван Колев.
Г-н Шулц, цялата Ви досегашна кариера е свързана с присъствието на Mercedes-Benz по света. Как стигнахте до България?
Кариерата ми започна през 1999 година, когато след завършване на висшето ми образование заминах за Дубай, където пет години помагах при изграждането на регионалното бюро на генералните представителства на Mercedes-Benz в Средния Изток. Занимавах се основно с планиране и продуктов мениджмънт. След това бях още пет години в централата на марката в Щутгарт, където координирах дейностите за различни пазари.
Страстта ми към нови предизвикателства ме отведе във Виетнам, една невероятна интересна държава, където срещнах и моята съпруга. След три години Виетнам, продължих четири години в Тайланд, а след това работих три години в Южна Корея. Във всички тези държави работих като Директор маркетинг и продажби и активно се занимавах особено с дигитализацията в контекста на културните специфики на конкретните пазари и мястото на продуктите от портфолиото на Mercedes-Benz.

Особено в Южна Корея имах шанса да участвам в интересни проекти, посветени на физическите и цифровите допирни точки на клиентите с нашите продукти. Тази държава е изключително иновативна и с много висока степен на дигитализация. От Южна Корея се озовах в Букурещ, където за първи път бях генерален управител на хъб, който обединява пазарите на Румъния, Словакия и Унгария. Там останах само 18 месеца, защото получих предложение отново да се върна в Дубай, с което за мен се затвори едни силно емоционален кръг. В момента от там ръководя организация, която се занимава с бизнеса на генералните представителства в Европа, Средния Изток и Африка. Това са общо 84 пазара, включително България.
При Mercedes-Benz съществуват два стратегически бизнес модела. В единия случай ние сме собственици на компанията-вносител, т.е. това са 100-процентово консолидирани дъщерни фирми, каквито работят напр. във Франция или Италия, където оперираме със собствена дилърска или агентска мрежа. Тенденцията към която с стремим, е да извършваме самостоятелно директни продажби. В този случай търговците играят ролята на агенти, както това вече се случва в Австрия, от началото на годината в Обединеното кралство и сега ще последва Германия.
Продължете на следващата страница