Вратите „пеперуди“ много приличат на „ножиците“. Те са закрепени към предната колона и също се отварят нагоре. В случая обаче се преобръщат през А-колоната. При поглед върху автомобила отпред и с отворени врати може да видите ръбовете на платната. За разлика от „ножиците“ тук достъпът до купето е абсолютно безпрепятствен. Това е и причината този вид врати да са предпочитани при суперспортните автомобили и моторните спортове. Смяната на шофьорите може да се извърши по-бързо и лесно, когато няма излишни препятствия и достъпът е свободен. Освен това отворените нагоре врати дават възможност на механиците за повече пространство за работа в тесните боксове.

McLaren F1
Вероятно най-известният модел с врати „пеперуди“ е McLaren F1, несъмнено шедьовър на дизайнера Гордън Мъри. Между 1993 и 1997 година са произведени 106 екземпляра, като 72 от тях са с хомологация за движение по пътищата, а 28 са преоборудвани в състезателни болиди за надпреварата GT1. Останалите 6 са прототипи. Най-големият спортен успех е комплексната победа на 24-часовата надпревара в Льо Ман през 1995 г.

Mercedes-Benz SLR McLaren
Моделът е своеобразно преклонение пред ангажимента на производителя от Щутгарт към автомобилните спортове. Разположените зад предния мост накрайници на ауспуховата уредба цитират легендарния Mercedes 300 SLR, но най-вече Coupé-то Uhlenhaut от 50-те години на миналия век. Максимално издължената предница пък напомня на съвременните болиди от Формула 1.
Достъп до купето на елегантния двуместен автомобил дават високо изправени врати „пеперуди“. Това, което се случва след това обаче, със сигурност ще прогони далеч всякакви хвъркати организми. Внушителният 5,5-литров агрегат V8 с 626 к.с. не оставя никакво съмнение, че не само външният вид тук напомня за автомобилния спорт. За 3,8 секунди стрелката на скоростомера достига 100, за 10,2 секунди до 200. Шеметното ускорение на Mercedes-Benz SLR McLaren приключва при 337 км/ч.

Toyota Sera
Четириместното двуврато Coupé Toyota Sera се произвежда от 1990 до 1995 година ексклузивно за японския пазар, но чрез сив внос придобива популярност и в други държави с ляво организирано движение. Името на серийния модел идва от френски език и означава „Ще бъде“. „Японецът“ е изграден с монокок каросерия от стомана с ниско позиционирана, овална форма. Екстравагантен детайл са вратите „пеперуди“, монтирани за А-колоните. Теглото на вратите в отворена позиция се поемало първоначално от подсилени газови амортисьори, поддържани от вградени допълнително в самите врати малки вторични компактни амортисьори, които изравнявали температурните разлики. С течение на времето обаче газът напуска металната конструкция и възниква риск вратите вече да не могат да стоят отворени. Решението е смяна на амортисьорите или пълнене на старите с газ. Предимството им обаче не е за подценяване: за разлика от стандартните автомобилни врати „пеперудите“ на Sera се задоволяват със само 43 см свободно пространство встрани, за да се отворят напълно.

Volkswagen XL1
При модела на XL1 става дума за лимитирана серия, при която инженерите се стремят да подсигурят пробег от 100 км със само един литър гориво. Концернът се занимава с концепцията още от 2002 година, като през 2014 г. завода напускат 200. XL1 всъщност е Plug-In хибрид, чиято литиево-йонна батерия може да се зарежда от домашния контакт. С един резервоар от 10 литра дизел и зареден за 90 минути акумулатор автомобилът може да се похвали с пробег от 550 км. Около 35 км от тях се изминават изцяло на ток, което прави 1,82 л дизел на 100 км или 1,94 л на 100 км при разредена батерия.

BMW i8
BMW i8 е първият спортен автомобил в света, който от самото начало е разработван с визия за устойчивост. Синхронът между купето, оградено от въглеродни нишки, и алуминиевото шаси, както и интелигентното управление на двигателя с вътрешно горене и електромотора са наистина революционни инженерни решения. Концепцията на 2+2-местния суперспортист, аеродинамично оптимизираният му дизайн, хитроумно олекотената конструкция и иновативната задвижваща система имат амбиция да разрешат обичайното при автомобилите противоречие между динамика и ефективност.