Возихме се в новия Mercedes AMG SL


16
окт.
2021

Mercedes се опитва да спаси SL-идеята: вместо роудстър за пенсионери новият модел отново е спортен автомобил както своя първи вариант. Возихме се на дясната седалка

Точно 294 бройки. Точно толкова бройки SL са продали хората от Mercedes през календарната 2019 г. в Германия. Тази бройка ще стане важна, когато шефът на техническия отдел на AMG Йохен Херман при доста висока скорост в един завой поставя предното колело на ръба на банкета и след това отново се връща на спокоен режим по неравностите на отсечката. 

Техническата платформа на SL е идентична с тази на AMG GT

Аз пък се оглеждам. Все пак седя в най-новия Mercedes SL, а в автомобилната история това винаги е било събитие. Още от модела с крилати врати от 1954 г. моделите определят мащабите и летвата на имиджа. Това би трябвало да се удаде и на бъдещата серия R 232, която ще бъде официално представена в средата на октомври 2021 г. За първи път разработена от дъщерната фирма на Mercedes  AMG, тя е базирана на второто поколение на алуминиевата платформа, от която ще се възползва и бъдещият AMG GT, както и AMG GT Roadster. Идеята за SL е моделът да бъде спасен като спортен автомобил с помощта на платформата на AMG. „Ако сега си купите SL, разбира се ще го получите с нашето лого. Това е AMG!“, казва Херман. Той ни обръща внимание на позицията на седене между двете оси, която дава възможност за по-добро ориентиране. Заради по-късата предница под капака се побират както използвания тук 4-литров V8 агрегат, така и редови 4-цилиндров. По-дългите редови 6-цилиндровия мотори обаче не влизат.

И така достигаме до завоя, в който Херман насочва SL съвсем неправилно, предупреждавайки: това е само демонстрация! Колелото захапва последния асфалт преди тревата, а в калника все пак се чуват удари от камъчета: „Остава точно там, накъдето завъртам волана! Спортът означава прецизност.“

SL продължава да вози приятно както и преди

Продължаваме пътуването и SL поглъща неравностите на Айфелщрасе като спортен автомобил, когато превключвателят на волана с три лъча е на позиция комфорт: със стегнато окачване, без залюляване. „SL трябва да може да вози комфортно“, казва Херман. И действително при висока скорост извън населените места автомобилът не е некомфортен. Все пак трябва да кажем, че едно луксозно Coupé вози съвсем различно: ако в бъдеще си купите SL, ще изпитате удоволствие от динамиката. С което достигаме и до тези 294 нови регистрации.  В продължение на 50 години SL се бе превърнал в комфортен автомобил за богати господа. Това важеше и за досегашната серия 231. Сега Mercedes трябва да се откаже от нея – така или иначе не са останали много бройки.

ИЗВОД

Окачване, седалки, задвижване – всичко следва идеята за спортен автомобил. За мен това е убедително, но скъсването с традиционната клиентела е рисково.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин