Водеща застрахователна компания призовава за ремонт на части вместо за смяната им

2110
2022

10-тият Allianz Motor Day постави на фокус темата за това колко устойчива може да бъде застраховката на автомобила. Дискусиите на международното събитие, организирано от Allianz, бяха концентрирани върху употребата на електро автомобили и как това може да е ключов елемент за декарбонизация на продуктите и на услугите и по какъв начин CO2 емисиите могат да бъдат намалени чрез устойчивото управление на щети.

Ремонт вместо замяна с нови части

Предложението на Allianz e ясно: „Ние виждаме в автомобилното застраховане множество лостове за устойчивото управление на процесите по ликвидация на щети, които могат значително да намалят CO2 емисиите“, казва Клаус-Петер Ройлер, член на Управителния съвет на Allianz SE, отговарящ за застрахователния бизнес в Германия, Швейцария, Централна и Източна Европа, както и за Global P&C Retail и Global Claims. „В този контекст намирането на подходящи възможности за ремонт, вместо замяната с нови части е от ключово значение.“

По-голямата част от щетите при автомобилна катастрофа обикновено са от малки до средни, засягащи главно едрогабаритните части по купето на автомобила. За тях често има алтернативни зелени опции за ремонт. Производството на нова резервна част има значително по-висок CO2 отпечатък, отколкото тези, които могат да бъдат ремонтирани. „Въпреки че днес голяма част от потребителите предпочитат ремонт, все още виждаме голям потенциал за подобрение в тази посока. Ако застрахователите увеличат обема на ремонтите в Европа само с два процентни пункта годишно, според нашите експерти, могат да бъдат избегнати почти 30 000 тона емисии на въглероден  диоксид , което се равнява на годишното потребление на енергия на около 5 100 домакинства“, обяснява Рьолер. „Това е в основата на нашето предложение за увеличаване на зелените ремонти в бъдеще.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин