Внимание, внимание!


29
юли
2021

Автомобил за всякакви случаи? Porsche Cayenne Turbo GT комбинира всекидневието с изключителен пърформънс 

ДОСЕГА Е ИМАЛО ОПИТИ, тежките SUV-ове да бъдат адаптирани за пистата. Физиката обаче почти не искаше да се остави да бъде надхитрена. За следващата атака на законите на природата от Porsche са оборудвали Cayenne Coupe с почти всякакви възможни екстри, които съществуват в концерна: по-стегнато с 15 процента въздушно окачване, стабилизиране на накланянето и задни завиващи колела, или като цяло по-спортна настройка, по-добро поведение в завои и по-голямо сцепление на предната ос.  Разбира, ще установим, дали всичко това е така, по време на теста на пистата. „Slow in,  fast out“ е максимата в завоите, въпреки, че гумите зацепват подобаващо едва при третата бърза обиколка. Именно гумите са една от причините за този мега-пърформънс. Освен уверените керамични спирани апарати, на джантите серийно са монтирани Pirelli P Zero Corsa. Те не са толкова остри и непригодни за дъжда като Michelin Cup 2 R, но плюсът по отношение на сцеплението е сериозен. Особено при сцеплението на излизане от остри завои: направо ви се струва, как усещате смачкването на сместа на гумата, когато след апекса Turbo GT разпределя въртящия момент върху всичките четири колела и се устремява точно натам, накъдето водачът го насочи посредством превъзходно прецизното управление. А ауспуховата уредба на Akrapovic звучи брутално. Средното гърне е аут – оттам нататък всичко е от титан. До разположените в средата, вече леко оцветени в синьо крайни ауспухови тръби. А какво стана с физиката? Turbo GT също не успява да я надхитри, но поне  притиска повече от всеки друг спортен SUV досега. Доказателството: рекордна обиколка от 7:38,9  минути на Нордшлайфе.   

ИЗВОД

Александер Бернт

Автомобилът, за който никой не е питал, но който ще се хареса на всеки спортен водач. Място за четирима, достатъчен комфорт за всекидневието, освен това истински звяр на пистата. Първокласна динамика. 

Porsche Cayenne Turbo GT

V8 битурбо двигател • работен обем 3996 cм3  мощност 471 кВт. (640 к.с.) • 0–100 км/ч за 3,3 сек макс. скорост 300 км/ч разход на гориво 14,1 л А 98 Н/100 км • цена: от 392 000 лв. 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин