2017
Kia Carnival: гарантира ненадеждност
Олеле! Още след 5 километра червената лампа за повреда в спирачките започва да мига. Колата дори още не е загряла, при спирането на светофарите вибрира като пневматичен чук. И вече свети предупреждение за повреда. Твърде ниско ниво на спирачната течност? Изпарила ли се е, или е изтекла през напуканите спирачни маркучи? И двете са възможни. И много вероятни при Kia Carnival. Ако трябва да препоръчате на „любимите“ си съседи някакъв автомобил, препоръчайте му този. Победителят в клacацията на AUTO BILD „Златен морков“ заради постоянното си присъствие в нашата пощенска кутия за оплаквания. Последен в доклада на TÜV за 2010 г.. Как е възможно един автомобил да е тооооолкова лош?
Първият Kia Carnival ( 1999- 2006 г.) ни го демонстрира на практика: от двигателя и скоростната кутия тече масло като лейка, луфтът на кормилното управление е твърде голям, шарнирите на задното окачване се разбиват лесно, за спирачките да не говорим! При всеки трети Carnival проверяващите от TÜV отбелязват неравномерно задържане на ръчната спирачка, и то още при първия технически преглед. След 7 години всеки пети Carnival има проблеми заради ръждясалите тръбопроводи на спирачките. А ако под предния капак работи шумният 2,9-литров дизелов двигател (144 к.с.), има опасности от други проблеми: скъсани ангренажни ремъци, дефектни турбокомпресори и гарнитури на цилиндровата глава, течове от горивната система и от хидравличната система на съединителя, както и повреди по горивонагнетителните помпи. И още нещо: употребяваните Carnival са евтини, седемместният ван може да се намери и за 2000 лева. Но за какво ви е?
Alfa Romeo 156
Защо един толкова красив автомобил е толкова капризен? Още след 7 години всяка пета Alfa 156 (1997-2006 г.) се е провалила при техническия преглед, след 11 години автомобилите с някакви проблеми достигат 32%. Слабостите: с напредване на възрастта тук-таме се появява ръжда, шарнирите и тампоните на предното и задното окачване се разбиват, понякога има течове на масло от двигателя и трансмисията, спирачните дискове се надират, появява се корозия по ауспуховата система. В пощенската кутия за оплаквания на AUTO BILD има жалби от скъсани ангренажни ремъци (при бензиновите двигатели) и проблеми с турбокомпресора при дизелите. При някои 156 електрониката се „побърква“, отказват алтернаторите (които са Bosch)
Ford Ka
Този Ford е истинска Ка-тастрофа! Произвеждан е от 1996 до 2008 г., а голяма част от Ка паднаха жертва на екологичната премия на правителството – и това е добре. Проблемите: след 11 години всяка пета Ка има корозия по носещите части на каросерията, предното окачване е слабо, с течение на времето ефективността на крачната и ръчната спирачка намалява, спирачните маркучи се напукват. Още нещо? А да, контактните ключове се изкривяват.