Вицепрезидентът на Volvo за Европа: „Сърфираме насред цунами от промени“


9
авг.
2019

Как се отрази китайското участие във Volvo?
Вследствие придобиването на компанията от Geely Националната банка на Китай разреши да бъдат инвестирани седем милиарда евро в нашите продукти. Това беше разковничето към нашия успех. За пет-шест години ние тотално променихме портфолиото си от модели. В същото време в ежедневната си работа нямаме почти никакъв контакт с колегите в Китай. Разбира се, собственикът Ли Шуфо се интересува какво правим и това е логично. Но той не се намесва на мениджърско или оперативно ниво. Мисля, че това прави Ли Шуфо толкова успешен, той не желае да влияе на марката. Оставил е екипа да действа, като е осигурил необходимото финансиране. Така вече няколко години буквално сърфираме насред цунами от промени и не се уморяваме да инвестираме. Впоследствие продажбите ни скочиха от 350 хиляди на 720 хиляди автомобила през тази година.

Само на парите ли се дължи този успех?
Съвсем не, но благодарение на сериозния бюджет, с който сега разполагаме, успяхме да привлечем допълнително изключително добри експерти. Хакан Самуелсон упорито следва тази линия. Той е „разрушителят на годината“ – променя, бута стени, генерира нови идеи. Компетенциите ни не са дадени свисше и трябва постоянно да се подхранват със свежи сили. За това допринесоха предишният ръководител Щефан Якоби, а днес д-р Петер Мартенс, бившият инженер от Audi, или дизайнерът Томас Ингенлат, шефът на Polestar, който си остава мениджър по дизайна на Volvo.

Кои са сериозните промени на автомобилния пазар?
Основно победоносният ход на SUV. Хората разбраха, че високата позиция на седене е нещо чудесно и комфортно. Днес един SUV предлага удобствата на седан и вече не спира по-лошо от него. Да не забравяме, че това невинаги е било така. Хората загърбиха седаните и днес колегите от Mercedes или BMW губят сериозни пазарни дялове. Това е една безпощадна тенденция. Затова от доста време се концентрирахме върху темата SUV. Другото предизвикателство е младото поколение. То обожава да пътува, но не иска да притежава собствен автомобил. Напълно достатъчно му е само да го ползва. Това налага промени в нашия бизнес модел. Вече тестваме модели, при които заплащате месечен абонамент от примерно 800 лева и винаги имате на разположение автомобил, като сами избирате модела според конкретната нужда в момента – SUV, комби, лимузина или кабриолет. Може да го оставите на произволна дестинация и да продължите оттам с друг автомобил, без да имате ангажимент за застраховки или сервизна поддръжка. Не сме единствените, които предлагат подобна услуга, но като производител трябва задължително да я имаме.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >