Висш мениджър в Toyota: комбито и хечбекът на Corolla са разработени основно за Европа


19
мар.
2019

Интервю с Рембърт Серус – главен мениджър Автомобилно поведение в Toyota Motor Europe (TME)

Как TME се включи в научноизследователската и развойна дейност при разработката на автомобила?

Тестването на платформата за това ново поколение Corolla беше проведено в Европа на различни етапи от 2012 г. В случая с Хечбека и Touring Sports, автомобилите бяха разработени с разбирането, че Европа е основния им пазар. В TME, в отдела за научноизследователската и развойна дейност, ние поставихме още от самото начало посоката за развитие на автомобила и целите си. След това започнахме работа по пътното поведение, управлението, шума и вибрациите и усещането за качество. А в случая с Touring Sports концепцията на автомобила, дизайнът и всички компоненти
зад В колоната (средна) са разработени на 100% в Европа.

Какво искахте да постигнете с новата Corolla и какво направихте, за да се различава тя от предишните поколения на модела?

Основната разлика е, че работихме с платформата GA-C. Тя е разработена, за да отговаря на европейските стандарти, най-високите в света по отношение на пътно поведение и управление, шум и вибрации. В рамките на проекта имахме за цел да разработим автомобил, който създава емоционална връзка. Това беше осъществено чрез лансирането на изцяло новия 2-литров хибриден двигател, най-високите стандарти при усещането за качество и огромните усилия да създадем дизайн с финес.

Кои бяха основните области, които искахте да подобрите при
разработването на новата Corolla?

С една дума – „единство“, основано на въвеждането на две хибридни версии. Разработихме автомобила около тях, с оптимално управление, фин баланс между стабилност и комфорт, възможно най-ниски нива на шум и вибрации, седалки с добра поддръжка на тялото и премиум аудиосистема. Направихме всичко възможно, за да осигурим уверено и приятно усещане при шофиране както за всекидневието, така и при пътувания на дълги разстояния.

Corolla всъщност е „тотално нов“ автомобил, с какви
предизвикателства беше свързано това?

Имахме много технически предизвикателства, като например как да
осигурим максимална устойчивост срещу усукване на каросерията при Touring Sports. Но тъй като това можеше да бъде решено в рамките на TME, не беше най-голямото препятствие, с което се сблъскахме. Бих казал, че найголямото предизвикателство беше да се разработи новата Corolla от два екипа – в Япония и в Европа, действащи в тандем; дори и днес, когато средствата за комуникация се развиха много, в крайна сметка напредъкът на
проекта и успехът са в ръцете на хората. С главните инженери от двете страни, които имат дългогодишен опит в Европа, комуникацията, разбирателството и съгласуваната работа бяха
ключови в преодоляването на най-големите предизвикателства.

Какво прави новата Corolla наистина европейски автомобил?

Както вече споменах, посоката и целите в развитието на автомобила бяха определени тук, в Европа. И ние работихме по много области, включително возията и управлението. Мерките по отношение на усещането за качество бяха разработени от нашия екип, който междувременно беше признат като Център за отлично качество
(„Center of Excellence“) в тази област и в момента е натоварен с много
глобални проекти. Комбито е разработено изцяло в Европа и се продава само тук. Хечбекът също е създаден с идеята да отговори специално на строгите изисквания в най-големия европейски сегмент. По отношение на задвижването: ние сме единственият производител на автомобили в Европа, който предлага две електрифицирани задвижвания, комбинирани с бензинов двигател, точно това, което европейските клиенти търсят сега. В нито един момент от проекта не трябваше да правим компромиси, за да
отговорим на изискванията и на други региони по света. Напротив, новата Corolla е автомобил, направен да се бори в силно конкурентния сегмент на компактните модели на европейския пазар и който освен това се продава в световен мащаб.

Какви промени направихте по отношение на интериора?
С платформата GA-C основата на предното стъкло беше изместена с 40 мм надолу, като общата височина на арматурното табло беше намалена, за да се осигури по-елегантна визия, отколкото преди, като в същото време видимостта беше подобрена. Седалките са свалени с 25 мм, за да се запази същото пространство над главите като преди.
По отношение на материалите и покритията, ние разглеждахме интериора като едно цяло, за да осигурим последователен подход във всички приложения, а от първия 3D модел формите бяха оптимизирани в детайли, за да се гарантира, че те са напълно истински; например металните вложки изглеждат и се усещат като метал.

Какви мерки сте предприели, за да намалите вибрациите и шума при Corolla?

Цялостното „запечатване“ на кокпита е благодарение на много по-ефективна изолация, нови уплътнения на вратите, обезшумяващи елементи в задните калници, шумоизолиращо предно стъкло и т.н.

Коя е любимата ви функция в новата Corolla?

Не е точно „функция“, но за мен позицията на водача, съвкупността от седалка, табло, волан, конзола, е първата важна разлика. От момента, в който седнете зад волана, вие ще почувствате нужда да започнете да карате; това ви „грабва“ и ви вдъхва увереност още от самото начало.


Още по темата

Card image cap
Expert и за по-груби задачи

8
юни
2016

Peugeot конструира лекотоварния си модел на нова платформа: сега Expert се управлява почти като малък автомобил. Първите ни впечатления!

Card image cap
Най-мощният сериен Cayenne – с 550 „коня“

28
окт.
2017

Третата генерация на Porsche Cayenne е изцяло нова разработка, но изглежда като предшественика. Turbo с 550 к.с. е топмоделът! Вижте цялата информация

Card image cap
Двоен „морал” за бъдещето на дизела

29
авг.
2017

Екоактивисти и противници на колите се обединяват срещу дизелите в автомобилите. Но никой не се сеща да атакува най-замърсяващите двигатели с вътрешно горене – тези на мазут, работещи във флота!

Card image cap

В последния брой:

Архив >