2024
Peugeot 5008 Plug-in хибрид: трета версия на задвижването на „французина“
На модния подиум на Peugeot става натоварено. След колекцията Prêt-à-porter с модерни фейслифтове за малките (208 и 2008) и разширяването в компактния клас (308 и 3008), в средата на 2024 г. последва шоуто от висшата мода с 5008. Дали уверено проектираният електрически SUV просто само модерен или е пригоден за ежедневието?
Що се касае до последното, а именно годност за ежедневието, големият „лъв” предлага място за до седем души и размери, които осигуряват много място за багаж. Изтънчен, с типично френския шик на Peugeot, който марката предлага. В крак със съвременната мода, разбира се с електрифицирано задвижване (двигател с вътрешно горене плюс 48-волтова система или Plug-in хибрид), или като чисто електрически автомобил. Peugeot 5008 вече може да бъде поръчан.
5008 GT с пикселни LED фарове
Визуално 5008 е независим, елегантен и завладява сцената. Решетката на радиатора, която се простира като ветрило към логото на лъва, е подчертана от тънка черна декоративна ивица, вече типичните за марката дневни светлини с три зъба умело поставят акценти отстрани, а ултраплоските LED фарове отгоре осветяват пътя – стандартно в „Allure“, допълнително с пикселна LED технология в „GT“. Системата позволява прецизно регулиране на светлинните конуси към съответната пътна част.
В профил 5008 изглежда изключително изчистен и стилен. Вместо хром, Peugeot използва сиви и лъскави черни декоративни елементи за каросерията. При ниво GT покривът също е с тъмна контрастна боя, като освен безплатното „Ingaro Blue“, можете да избирате между цветовете „Obsession Blue“, „Okenite White“, „Perla Nera Black“, „Artense Silver“ и „Titanium“.
195 к.с. в Plug-in хибрида
Мекият хибрид и E-5008 сега се присъединяват към Plug-in хибридното задвижване. От страна на двигателите с вътрешно горене, той е оборудван с 1,6-литров четирицилиндров бензинов двигател, който заедно с електрическия мотор дава системна мощност от 195 к.с. (143 кВт.). Батерията с капацитет от 17,8 кВтч. осигурява максимален пробег от 78 километра по WLTP. Въпреки това, трябва да имате търпение, когато зареждате: трябва да изчакате почти три часа, докато батерията се напълни отново.
E-5008 с 213 к.с
Това е по-бързо с чисто електрически автомобил: отнема около половин час, за да заредите бързо батерията с капацитет от 73 кВтч., но само от 20 до 80 процента. Когато батерията е напълно заредена, има пробег до 500 километра по WLTP. 213 к.с. (157 кВт.) и 345 Нм са техническите данни на E-5008. Термопомпата е част от стандартното оборудване.
Третото задвижване в групата е двигател с вътрешно горене с 48-волтова система. Той мобилизира 136 к.с. (100 кВт.). Всички предлагани в момента версии са с предно задвижване.
Peugeot E-5008 може да побере до 1815 литра багаж
Peugeot 5008 може да побере до седем пасажера. Ако с една ръка сгънете разделената в съотношение 40:20:40 облегалка напред, ще стигнете до третия ред седалки.
Кокпитът е приятен с компактния си волан и огромния 21-инчов дисплей
В самата предна част тясната връзка с 3008 веднага си проличава – кокпитите са много сходни. Така че гледаме над симпатичния малък волан към голям панорамен дисплей, който е наклонен към водача. Базовият модел “Allure” има два десетинчови дисплея, докато “GT” е с 21-инчов екран. Всичко в HD резолюция, разбира се, заобиколено от стилни алуминиеви ивици.
Опционално седалките са със знак AGR, а при “Allure” са покрити с плат и изкуствена кожа. При „GT“ алкантара замества плата, като освен отопление/вентилация има и функция за масаж. Зад компактния волан има два превключвателя за управление на рекуперацията.
Мобилните телефони на Apple и тези с Android могат да бъдат свързани безжично във всички 5008. „GT“ също предлага навигация TomTom с обширни функции за планиране на маршрута. От само себе си се разбира, че всичко важно може да се контролира чрез гласова команда чрез „Добре, Peugeot“, ChatGPT също е наличен. Десет свободно програмируеми превключвателя в средата ви позволяват да настроите често използвани функции. Актуализациите могат да се извършват по въздуха.
Повече от 40 системи за безопасност в новия 5008
Французите залагат изключително много и на сигурността в автомобила: има повече от 40 системи, включително автоматичен круиз контрол със спиране и тръгване/запазване на лентата, полуавтоматичен асистент за смяна на лентата (чрез мигач и бутон OK), както и регистриране и приемане на ограничения на скоростта (до 180 км/ч, с потвърждение).
Тест: (почти) всичко работи правилно в 5008
Новият E-5008 е тих, здрав, сигурен и достатъчно издръжлив – това можем да кажем след първия тест. Както почти винаги се случва с Peugeot, малкият и леко неудобен волан, над водачът гледа към своите уреди, очевидно е въпрос на свикване.
Въпреки това усещането при шофиране и пътното поведение са отлично комбинирани. Седемместният автомобил, който тежи 2280 килограма, може да се управлява с достатъчно желание и никога не изглежда тромав или бавно реагиращ. На граничната зона автомобилът леко недозавива, а контролът на сцеплението е деликатен и ефективен дори при пълно натоварване на максималния въртящ момент от 345 нютонметра.
ИЗВОД
Голям автомобил, добро управление, разумен пробег, осем години гаранция – така погледнато седемместният „французин”си заслужава покупната цена от над 100 000 лв.