Висша мениджърка в Mercedes: „SL трябва да бъде автомобил мечта“

2012
2022

Представяме ви кратко интервю с Брита Зеегер (52). Тя започва през 1989 г. работа за Daimler, а от 2017 г. е член на УС, като отговаря за маркетинга и продажбите

Защо SL е толкова важен за Mercedes?

Брита Зеегер: SL със своята 70-годишна история е много важен за нас. Той винаги е бил символ на ултимативна елегантност, лукс, емоционалност и пърформънс. Сега ние се върнахме към корените му, които са в автомобилния спорт. За целта новият SL се предлага с покрив от плат, двойно задвижване и 2+2 места, моделът ще се появи и като Plug-in хибрид. Този автомобил е кулминацията на марката за всеки един: дизайнери, работници, продавачи и купувачи.

Новият SL е ориентиран към други клиенти в сравнение с – извинете – обемистия му предшественик?

Искаме да бъдем атрактивни за по-младите клиенти и за дамите. Аз съм тествала модела и съм сигурна, че ще имаме успех. 

Скъп автомобил. Ще стане ли Mercedes още по-достъпен за хората с нормални доходи?

Да, възнамеряваме да стане така и вече сме го направили. Базовите модели на Mercedes са A-клас и EQA, но също и Smart, които скоро ще се появят с нов модел. Индивидуалната мобилност е ценност, в която вярваме. И разбира се, ние трябва да бъдем достъпни с нашите марки. Същевременно ние сме символ на лукс и копнеж. Затова и имаме толкова широка гама от продукти. SL трябва да бъде автомобил мечта.

Дали преминаването към електромобили не е прекалено бързо и скъпо?

Виждаме голяма готовност у клиентите да се запознаят с алтернативните задвижвания, както и голямо въодушевление в целия бранш спрямо Plug-in хибридите и електромобилите. Клиентът може да избира, а това е важно за трансформацията. Нашите модели на абонамент са чудесна възможност за това: човек не трябва да купува автомобила, не трябва да го взема на оперативен лизинг за три години – просто може да го изпробва за известно време без обвързване. А според нас е важно да можем да предложим на клиентите тази гъвкавост.

Кое е по-лошо от икономическа гледна точка: коронавирусът или кризата с чиповете?

Принципно трябва да го формулираме по друг начин: тъй като вече се бяхме срещнали с коронакризата, сега успяваме да се справим по-добре с кризата с чиповете, макар и това да е сериозно предизвикателство. Тук клиентите ни са приоритет и затова трябва да намерим най-добрите възможни решения. Кризата с доставките в глобален мащаб е налице: опитайте се да купите определен модел маратонки или хладилник… Не става.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин