2025
Ретроспекция: какво написа AUTO BILD България преди 20 години
Според проектното задание на свръхавтомобила, максималната му скорост трябва да достига 400 км/ч, поради което се налага спирачната система на Bugatti Veyron 16.4 да бъде нещо наистина изключително за сериен автомобил. Един от най-интересните елементи от нея е специално конструираната и интегрирана в предната част на болида охладителна система на вътрешновентилираните спирачни дискове от въглеродно-кeрамичен композит. За охлаждане се използва насрещният въздушен поток, който попада и преминава през централен въздухозаборник, пътем охлажда акумулатора и предния диференциал и впоследствие бива ускорен в две симетрично разположени тръби в посока на спирачните дискове. На финала въздушната струя попада в използваната досега само в професионалния автомобилен спорт система FroSt (“Flow Rotating System”), завихря се и се насочва директно към керамичните дискове и накладки. Задачата на сложната система е да издържи 20 последователни спирания от 310 до 80 км/ч, без да покаже видим спад в ефективността си.