Високотехнологичното охлаждане за спирачките на Bugatti Veyron

1305
2025

Ретроспекция: какво написа AUTO BILD България преди 20 години

Според проектното задание на свръхавтомобила, максималната му скорост трябва да достига 400 км/ч, поради което се налага спирачната система на Bugatti Veyron 16.4 да бъде нещо наистина изключително за се­риен автомобил. Един от най-интерес­ните елементи от нея е специално конструираната и интегрирана в пред­ната част на болида охладителна си­стема на вътрешновентилираните спирачни дискове от въглеродно-кeрамичен композит. За охлаждане се използва насрещният въздушен по­ток, който попада и преминава през централен въздухозаборник, пътем охлажда акумулатора и предния ди­ференциал и впоследствие бива уско­рен в две симетрично разположени тръби в посока на спирачните диско­ве. На финала въздушната струя по­пада в използваната досега само в професионалния автомобилен спорт система FroSt (“Flow Rotating System”), завихря се и се насочва директно към керамичните дискове и накладки. За­дачата на сложната система е да издържи 20 последователни спира­ния от 310 до 80 км/ч, без да покаже видим спад в ефективността си.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин