AUTO BILD България / Високият клас на VW: колко Phaeton се крие в Arteon?

Високият клас на VW: колко Phaeton се крие в Arteon?

Новият Arteon трябва да замести не само СС, но и Phaeton. Но дали успява? На този въпрос ще отговори нашият сравнителен тест


29
сеп.
2017

ЗНАКОВ МОДЕЛ НА VW – в това трябваше да се превърне Phaeton, произвеждан отчасти на ръка от 2002 до 2016 година в „Стъкления завод“ в Дрезден. Техническите и финансовите усилия бяха изключителни, същото може да се каже и за загубата от всеки произведен автомобил – около 56 000 лева. Позиционираният между Passat и Phaeton СС също не се превърна в бестселър. Но новият Arteon в модерния дизайн на купе трябва да се справи по-добре от неуспешните си предшественици.

Колкото са различни на външен вид, толкова са различни и при шофиране. По отношение на комфорта Phaeton с лекота изпреварва Arteon

Да, правилно сте разбрали: Arteon трябва едновременно да замести СС и Phaeton. И това е много учудващо, защото Arteon също като Golf е базиран на модулната платформа с напречно монтиран двигател, докато Phaeton ползваше напълно индивидуална платформа. Новият върхов модел ще участва в теста в най-мощния си вариант 2.0 TSI 4Motion с 280 к.с. (от 85 735 лева). Ще го сравним с употребяван 3.6 FSI V6 4Motion със същата мощност. Той е на 5 години, изминал е само 39 000 километра и струва 61 580 лева – една трета от цената си като нов.

PHAETON Е ЕДИН ПАЛАТ НА КОЛЕЛА

Регулируемите в 18 посоки седалки са тапицирани с мека, дебела кожа, дървените бленди на дюзите на вентилацията се движат нежно и безшумно в кокпита, уредите изглеждат едновременно класически и изискани. Каквото и да погледнете и докоснете: при Phaeton всичко е от най-високо качество.

При първото запознанство с Arteon сме силно впечатлени: подобната на купе линия на покрива, страничните прозорци без рамки и мускулестите 20-цолови колела осигуряват внушително излъчване. Това е шоуавтомобил! За разлика от Phaeton, чиято сдържана каросерия е напълно незабележима – това е един непреходен автомобил.

Но картината се променя напълно, когато се качите и затворите вратите. Да започнем с Arteon. Колкото е впечатляващ отвън, толкова е скучен отвътре: кокпитът с опционалния Infotainment Discover Pro (3491 лева) ни е познат от Passat. Най-голямата разлика: междуосието на Arteon е по-дълго с 5 сантиметра, което осигурява повече място най-вече за пътниците на задната седалка. За сметка на това в Arteon понякога можете да си ударите главата в тавана поради снишаващия се покрив. Във Phaeton това не може да се случи, там седите, не: там се разполагате царски, като на трон. Дори и само регулируемите в 18 посоки седалки са паметник на инженерното изкуство. Работещата, без да създава течение, климатична инсталация с безшумно движещите се дървени елементи пред дюзите на вентилацията показва какви изключителни усилия са положили във VW при този модел.

В ИНТЕРИОРА ARTEON Е ЕДИН PASSAT

Колкото моден и шик изглежда отвън, толкова малко изненади ви очакват в интериора: кокпитът ни е познат от Passat. Да, Arteon предлага модерни асистиращи системи, добра навигационна система и много място. Но е отдалечен на доста километри от внушителния разкош и високото качество на Phaeton.

При Arteon не откриваме такова конструктивно съвършенство. Всичко е добро и прилично, но при производния на Passat Arteon напълно липсва внушителният разкош на Phaeton. Изненадата: въпреки дължината си се управлява почти толкова пъргаво като Golf GTI, 4-цилиндровият двигател с 280 к.с. задвижва Arteon много устремно. Пъргавината и спортният дух са чужди думи за тежащия 2154 килограма Phaeton – те биха му подхождали като маратонки на смокинг. Още след първите метри ще усетите не само масата на тази кралска каляска, но и нейните достойнство и блясък. Нежността, увереността и тежестта (в добрия смисъл), с които се движи тази луксозна лимузина, са откровение и изживяване. Въздушното окачване осигурява усещане за реене при шофиране, луксозният лайнер следва курса си стоически и спокойно и винаги внушава на водача си усещането, че се вози в един много особен автомобил. Такъв, какъвто в подобна форма вероятно никога вече няма да видим от VW.

На въпроса, колко Phaeton се крие в Arteon, може да бъде отговорено много ясно. По отношение на комфорта при возене, качеството на материалите и изработката, както и техническите амбиции Phaeton е автомобил от много по-висока лига. Той е по-близо до Bentley Continental, отколкото до Passat и показва какво всъщност е Arteon: приличен седан от среден клас. 100 процента Passat, 0 процента Phaeton.

Извод
Сам по себе си Arteon е добър автомобил, но не е заместник на Phaeton. Защото Arteon не може да скрие техническата си база. От друга страна, Phaeton има излъчването на истински луксозен автомобил. Ексклузивните детайли, занаятчийското качество и ексклузивният комфорт на возене показват колко брилянтен автомобил е това VW дори и днес.

Още по темата

Card image cap
Новото Audi S5 срещу Mercedes-AMG C 43: бързите солариуми

10
юли
2017

На мнение сте, че 350 к.с. в кабриолет са прекалено много? Тогава пробвайте сами тези два модела с 6-цилиндрови мотори! Никога няма да хванете тен с такава скорост – както и по толкова красив начин...

Card image cap
BMW i8 срещу Porsche 911 4s: дуел на концепциите

21
юни
2017

Сега вече става сериозно: как се представя електрическият революционер на BMW на състезателната писта? Сравнение със стария майстор Porsche 911 ще покаже как се държи i8 в граничен режим

Card image cap
Първият електромобил на Jaguar: Бушонът на Tesla направо ще гръмне

13
апр.
2017

От автосалона в Женева директно по улиците на Лондон – AUTO BILD тества ексклузивно I-Pace

Card image cap
Mercedes-AMG SLC 43: грохот под открито небе

18
май
2016

Mercedes-AMG SLC 43 залага на шест вместо осем цилиндъра. Колко AMG в действителност се крие в SLC 43? Ето първите ни впечатления от топмодификацията

Card image cap
Преследвачът на Porsche-та

2
май
2017

Комби със солидна мощност – при Seat това се нарича "Cupra". Загряхме яко Leon на нашата писта