Винаги може и по-бързо!

1500 к.с., 1600 Нм, 420 км/ч максимална скорост – Bugatti Chiron е суперлатив на колела. AUTO BILD тества суперспортиста

2503
2017

Фактите за Bugatti Chiron са повече от впечатляващи: 1500 к.с., 1600 Нм максимален въртящ момент и максимална скорост от 420 км/ч. Или да цитираме основателя на фирмата Еторе Бугати. „Ако може да бъде сравнено с друг модел, значи не е Bugatti.“ Let’s start the engines: AUTO BILD изпробва този суперспортист!

Натискаме синия бутон на волана – 16-те цилиндъра на Chiron се събуждат с грохот. Чудовището зад гърба на водача чака нещо повече – потеглянето. Няма да се бавим нито секунда: газ до дупка! Оборотомерът показва 4000 оборота, а двете турбини осигуряват необходимата тяга. Пускаме педала на спирачката – светът се преобръща с главата нагоре. Chiron достига за смешните 2,5 секунди до темпо 100 км/ч, а стомахът на водача започва да се обръща. След това Bugatti си позволява пауза за поемане на въздух, 1600 нютонметра карат колелата да забуксуват на втора предавка. При пълно натоварване работят четирите турбини, а на час през впръсквателните дюзи преминават 880 литра бензин А 98 Н.

Движим се от само 6,5 секунди, а скоростта става все по-висока: 300, 350, 380. Bugatti лежи стабилно на пътя като Golf при скорост 150 км/ч. Ако смелостта на водача нямаше граници, то Bugatti би вдигнало 420 км/ч (електронно регулирана максимална скорост). Време е отново да натискам спирачката. Четирите карбонови спирачни дискове с размера на семейна пица държат Chiron стабилно под контрол. След вихъра на скоростта идва време да разгледаме Chiron отвътре. Кокпитът е редуциран и покрит с фина кожа, като само пет превключватели разсейват шофьора. Няма друг като този модел на света по отношение на качеството.

Докато проверявате, дали ви се намират излишни 4,8 милиона лева + данъците, трябва да побързате. Повече от половината от планираните  500 бройки на Chiron вече са продадени- още преди първият клиент да е седнал зад волана. Разпродадени са дори и студиите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин