Дни преди началото на изложението в Детройт (11-24 януари) от Мercedes разпространиха тийзър на следващия Е-клас. От Щутгарт потвърдиха, че датата на официалната премиера ще бъде 11-и януари. Първоначално Daimler представи видеоклип, представящ фара на модела от висок клас, а по-късно – и кратко филмче, на което се вижда предницата на колата.
Сега е перфектният момент за лансирането на Е-клас W213, тъй като основните конкуренти – Audi и BMW, дръпнаха много напред, особено при техниката. И в бъдеще ще бъде запазен „квартетът“ от варианти – лимзуина (от март 2016 г.), комби (от средата на 2016 г.), купе (от март 2017 г.) и кабрио (от септември 2017 г.). Езикът на формите обаче се променя, тъй като W213 ще изглежда динамично като С-клас, от една страна, а от друга – уверено и могъщо като S-клас. Двуместните модификации ще стават без проблем за транспортиране на четирима пътници. Като пети вариант ще има наследник на CLS (март 2018 г.), а вместо Shooting Brake ще дойде АМG GT4 (септември 2018 г.). Последният ще бъде разработка изцяло на хората от Афалтербах – те ще бъдат автори на концепцията, каросерията и техниката. Но какво липсва в програмата? Може би, мултифункционален просторен модел по примера на R-клас, както и „чист“ електромобил или по-достъпна AMG-модификация.
Досегашното въртене чрез централния контролер се заменя от движение с палеца на водача отляво надясно по тъчпада. Така лесно и елегантно ще преминавате през менютата – AUTO BILD го установи при първото сядане в автомобила.
КОКПИТЪТ НАПОДОБЯВА APPLE
Ако досега дадена функция се изпълняваше посредством натискане на централния контролер, сега е достатъчно натискане в средата на тъчпада на волана. Функционира бързо и въпреки малката повърхност на тъчпада, изненадващо ясно и надеждно. За водачите, които не искат да преминат към новата техника, ще продължи да се предлага познатият въртящ се превключвател на централната конзола. Освен тази истинска иновация новият E-клас предлага и редица красиви детайли. Огромното и напълно остъклено арматурно табло може да придобие класическа или футуристична визия, а уредите могат да бъдат конфигурирани като триизмерни. Всичко това изглежда много благородно и напомня на продуктите на Apple.
КУЛМИНАЦИИ: ПОВЕЧЕ АСИСТЕНТИ И ЛУКС
С новия E-клас Mercedes прави още една крачка в посока автономно шофиране. В случай на опасност автомобилът ще знае сам как да реагира, а водачът ще трябва само да активира и изключва системата. Усъвършенстваният асистент за паркиране ще се справя дори и с подземни паркинги, асистентът за движение по магистралата управлява с максимум 130 км/ч, а намесите на управлението и спирачките стават все по-енергични. Новият редови 6-цилиндров мотор ще работи не само в E 400 (тук с 367 к.с. плюс електрически модул с 15 кВт), а и в E 450 Sport AMG, където ще разполагате с повече мощност – 435 к.с. плюс електрически 20 кВт. В Афалтербах се работи усилено по спортен хибрид с електрифицирана задна ос. В горния край на гамата е S вариантът на E 63 AMG с двойно задвижване и над 600 к.с. Списъкът с екстрите е като при S-клас. Сред новостите са много по-бързата интернет връзка, по-широкообхватната свързаност и усъвършенстваната до последния детайл концепция от лека конструкция.