Volkswagen, Opel и Mercedes са трите най-често срещани марки автомобили в България. Над половин милион са регистрираните VW-та у нас, марката от Рюселсхайм е на второ място с 414 хил. регистрации, а на „звездата“ се падат малко под 300 хил. По-нататък в класацията следват Ford (263 хил.), Renault (258 хил.) и Peugeot (194 хил.). Другите германски премиум марки – Audi и BMW, са съответно на 7-о и 8-о място, а лидер сред азиатските брандове е Toyota, която се нарежда 11-а, след Fiat и Citroen. Общият брой на водените у нас превозни средства е малко над 4 млн.
Dacia – отново лидер при продажбите на нови автомобили
Както и миналата година, и сега нискобюджетната марка на Renault-Nissan Dacia е лидер по продажби при новите – общо 3600. Следват Renault (3521) и Toyota (2694) Като добавим и продажбите на Nissan (1807) и теглим чертата, ще открием, че алиансът „държи“ около една трета от пазара у нас. Първи сред брандовете на VW Group е Skoda (2274), на пета позиция е Ford (2191). Малко под 2000 бройки са продали Peugeot, Kia и VW. Към момента няма изнесена информация за реализациите по модели – но нищо чудно отново най-продаваният нов автомобил да бъде миналогодишният лидер Dacia Dokker, а в SUV-сегмента – Nissan Qashqai. Общият брой регистрирани нови автомобили за 2016-а у нас е 30 347 (в кат. M1+N1) – но в тази статистика не влизат машините, които са регистрирани и после – дерегистрирани с цел реекспорт.
По-тревожен е фактът, че новорегистрираните стари автомобили са тройно повече – 218 954. Едва 17% от колите по нашите пътища са под 10-годишни. Реално погледнато, на този фон наличието на 2474 хибрида и 274 електромобила в движение далеч не е толкова лошо постижение.