Вижте как се създават карбоновите джанти на 911 Turbo S Exclusive (ВИДЕО)

Във всяко колело са вложени по 18 км въглеродни влакна, а цената на джантите като екстра е 30 000 лева!

1808
2017

Porsche представи иновативни джанти за 911 Turbo S Exclusive Series, изработени от въглеродни нишки. По данни на производителя колелата са с 20% по-леки и с 20% по-здрави от стандартните алуминиеви. Новите джанти са направени изцяло от CFRP (carbon fiber reinforced polymer) и гарантират по-ниска подресорна маса, осигурявайки по-добре представяне при ускорение, спиране и завиване. Джантите са съставени от 200 отделни компонента и са създадени при сложен производствен процес. За направата им Porsche използва най-голямата машина за „плетка“ на въглеродни нишки в света с диаметър близо 9 м. След като колелото е сглобено, то бива импрегнирано със специална смола и се втвърдява за максимална якост при високо налягане и високи температури. Дълъг процес на охлаждане е завършващата процедура при създаването на джантата, на финала следва само лакиране.

Германският производител на спортни машини твърди, че е първата компания в масовата автомобилна индустрия, която използва този изключително сложен процес, като има „ключови предимства спрямо по-конвенционалния метод за производство с предварително импрегнирани тъкани от въглеродни влакна”. Технологията според Porsche правела материалната структура „значително” по-плътна и по-компактна, а производственият процес водел до по-малко отпадъци. Всяка джанта е направена от 18 километра въглеродни влакна. Нищо чудно, че като опция струват 30 000 лева!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин