2021
Новият Mercedes SL ще бъде истински AMG! В осмото си поколение роудстърът с 2+2 места и класически мек гюрук отново ще бъде значително по-спортен от предшественика си. Следващият SL с вътрешнозаводско означение R 232 в момента преминава финалната фаза тестове.
НАЙ-ВАЖНОТО ЗА МОДЕЛА
● новият SL ще бъде разработен от Mercedes-AMG
● R 232 става по-лек и по-спортен
● завръщане към текстилния покрив
● задвижване на четирите колела за SL за първи път
● SL 73 e 4Matic + с 800 к.с. като топмодел
● пускане на пазара в началото на 2022 г.
Интериор: големи дисплеи в кокпита на SL
Кокпитът на Mercedes SL никога не е бил толкова дигитален! AMG разкри първите снимки на интериора на роудстъра и потвърждава нашите очаквания: SL получава големи дисплеи в ролята на арматурно табло и информационно-развлекателната система. За разлика от Mercedes C-клас или S- клас, 12,3-инчовоият дисплей на таблото не стои свободно зад волана, а е монтиран под козирка. Тя трябва да предпазва от слънчева светлина, когато покривът е свален. Поради същата причина 11,9-инчовият сензорен екран в централната конзола може и да се накланя посредством електрическо регулиране. Системата е MBUX, допълнена със специфични за AMG функции. Визуално SL съчетава различни дизайнерски елементи от други модели със звезда на предния капак.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ MERCEDES-BENZ SL
Централната конзола напомня на AMG GT с 4 врати, а таблото – малко на C-класа. Въпреки това, вентилационните дюзи са кръгли и с дизайн, наподобяващ турбина. Седалките могат да бъдат или по-спортни, или по-комфортни – в зависимост от желанието на клиента. Те са съществен дизайнерски елемент – а сложните форми на тапицерията вероятно ще бъдат запазени само за версии с обдухване; но показва какво е възможно. Естествено, откриваме типичните за Mercedes „духалки“ в подглавника („Air Curtain“) – за да се чувстват добре пасажерът и пътникът дори при есенни температури.

За първи път от 1989 г. SL ще има седалки зад водача и пътника отпред. По данни на Mercedes на втория ред трябва да има място само за хора с височина до 1,50 м, но за спешни случаи двете седалки отзад могат да предложат малко повече удобство във всекидневието – дори и да не возите деца на задната седалка, пространство със сигурност е практично и позволява съхранение на предмети, които искате да бъдат близо до вас, а не в багажника.
Mercedes-AMG SL става все по-малък
Преди време Mercedes публикува официални снимки, показващи два прототипа на новия SL по време на тестове на полярния кръг. На кадрите се вижда ясно, че новият SL ще бъде доста по-малък от R 231. Донор на платформа за новия SL ще бъде AMG GT, което означава, че SL ще се върне към корените си и отново ще бъде истински спортен роудстър.
Съкращението SL всъщност означава „super-leicht“ (б.пр. – „суперлек“) – напоследък обаче моделът беше доста далеч от това определение. За да може осмото поколение да намали килограмите, Mercedes се връща към класическия текстилен гюрук, който замества сложния вариопокрив на R 231. Освен това снимките показват, че капакът на новия SL е изтеглен значително по-надолу, както и че фаровете са по-тесни. Разбира се, решетката Panamericana е неизменен елемент при SL.

Двигателите: Mercedes SL 73 e като топ модел 800 к.с.?
Едно нещо вече е ясно: новият SL ще се предлага само във версия на AMG. Моделите AMG 43/53 се характеризират с четири кръгли изпускателни тръби. Съответно SL 43 вероятно ще бъде базовата версия. Квадратните ауспухови тръби обикновено са запазени за моделите 63. Все още обаче не е сигурно дали Mercedes-AMG ще продължи да използва четирилитровия V8 битурбо. Докато следващият C 63 ще бъде plug-in хибрид с четирицилиндров бензинов двигател, SL не би бил толкова престижен без V8. Освен това вече има спекулации около топмодела SL 73 e, който трябва да разполага с електрифицирана версия на V8 битурбо с до 800 к.с.

Интелигентно задвижване на четирите колела
Ето защо е много вероятно след цели 20 години Mercedes отново да използва означението 73 – макар и без V 12, защото подобен агрегат както някога в SL 600 и SL 65 при R 232 определено няма да има. Очакваме да има моторизации от SL 43 (367 к.с.) до SL 73 e (800 к.с.). Нищо чудно да се появи и Plug-in хибрид със задвижването на С 63 с 558 „коня“. Много съществена новост е наличието на гъвкава 4х4-система 4Matic+ – за първи път в SL.
Премиерата на новия модел ще бъде тази есен, а въвеждането на пазара – вероятно в началото на 2022. Към момента още няма данни за цените, но ние очакваме те да започват от около 200 000 лв.