Въпреки че в Германия няма достатъчно обществени зарядни станции, техният брой расте и те се използват все по-често. Обикновено от шофьори, които зареждат батерията на своя електромобил или Plug-in хибрид.
Но има и черни овце, които зарязват своето превозно средство часове наред след края на процеса на зареждане. И то въпреки т.нар. „такса за блокиране“, която все повече доставчици на електроенергия начисляват и която значително оскъпява зареждането. Не само у нас, но и в Западна Европа не са редки случаи, когато електрическите зарядни станции биват блокирани от водачи на автомобили само на ДВГ.
И какви действия трябва да предприемат в подобни случаи собствениците на електромобили, които искат да ги заредят? По принцип законът в Германия предвижда глоба от 55 евро за блокиране на място за зареждане на електромобил – и дори принудително репатриране.