Разбира се, и ние бяхме скептични… Сега обаче не сме. Естествено, че човек трябва да преглътне преминаването от V8 към 4-цилиндров Plug-in. Новият AMG C 63 ни улеснява и ни въодушеви с модерното си задвижване с две сърца. Трябва ли да го проклинаме, че има само 2 литра работен обем?
Не, няма да го направим… Преди всичко защото карахме модела. Трябва да кажем, че си върши задълженията, сякаш нищо не е било. Спринтира за 3,4 секунди до 100, вдига 280 с лекота, сякаш под капака няма 4-цилиндров мотор. А когато летим с Бернд Шнайдер по пистата „Аскари“ в Испания, се чувстваме така, сякаш през целия си живот не сме правили нищо друго. Пистата ни е позната – били сме тук и друг път. Отначало сравняваме този тежък автомобил с другите, които сме тествали на тази писта: динамични спортни коли, пъргави Coupé-та от среден клас; C 63 определено се нарежда сред тях. Разбира се, трябва да се справи с немалкото си тегло.
Но в практиката почти не се усеща.

Хрумва ни думата „управляемост“, въпреки че знаем, че тази комбинация от конвенционален двигател с вътрешно горене и Plug-in хибридна система си има своите недостатъци. Теглото го отличава от противниците в тази категория като BMW M3, който при представянето си изглеждаше тежък, но след появата на тежката категория C 63 си е направо лек. От AMG искат да ни убедят, че теглото е без значение. За целта ние казваме: Не, не е вярно! Но когато се ориентираме в разпределението на компонентите, можем да разберем смисъла на казаното.
Двигателят в предната част е станал по-лек, а батерията и електромоторът са разположени в задницата. Принципно това прави автомобила по-тежък, но се отразява положително на управляемостта. Стигаме и до разхода на гориво: 6,9 литра обещава WLTP – трябва да им вярваме. Как ще изглеждат нещата след 100 километра, когато батерията се изтощи, ще установим на по-късен етап. Сега нямаме възможност за това.

А как стоят нещата със спортния талант? При това говорим не за спринта от място, а за уменията в завоите. Тук имаме големи съмнения. Предната ос изглежда доста лека, а в бързите завои C 63 ни се понрави с неутралната си до леко свръхзавиваща управляемост. Електрическият бууст действа най-вече в началото – със заредена батерия. Едва по-късно и теглото си казва думата. По отношение на звука: отвън C 63 звучи като див миксер, но във вътрешното пространство ни грабва с акустично усиления си звук от ауспуха.

Teхнически данни: Mercedes-AMG C 63 S E Performance
Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно + ел. двигател • Работен обем 1991 см3 • Системна мощност 500 кВт (680 к.с.) при 6750 об/мин • Макс. сист. въртящ момент 1020 Нм при 5250-5500 об/мин • Задвижване двойно/9-степ. MCT • Д/Ш/В 4842/1900/1474 мм • Тегло (празен) 2036 кг (DIN) • Багажник 324 л • 0–100 км/ч 3,4 сек • Макс. скорост 280 км/ч (опция) • Разход (WLTP) 6,9 л А98Н/ 100 км • Емисии CO2 156 г/км • Цена под 200 000 лв.
ИЗВОД
4-цилиндровият двигател не е проблем: новият C 63 се движи безкомпромисно. Акустиката в интериора е страхотна. Единствено отвън можеше да има малко повече украса.