/ Вече без V8 двигател, но с тегло над 2 тона –новият Mercedes-AMG C 63 S

Вече без V8 двигател, но с тегло над 2 тона –новият Mercedes-AMG C 63 S

Разбира се, и ние бяхме скептични… Сега обаче не сме. Естествено, че човек трябва да преглътне преминаването от V8 към 4-цилиндров Plug-in. Новият AMG C 63 ни улеснява и ни въодушеви с модерното си задвижване с две сърца. Трябва ли да го проклинаме, че има само 2 литра работен обем?

Не, няма да го направим… Преди всичко защото карахме модела. Трябва да кажем, че си върши задълженията, сякаш нищо не е било. Спринтира за 3,4 секунди до 100, вдига 280 с лекота, сякаш под капака няма 4-цилиндров мотор. А когато летим с Бернд Шнайдер по пистата „Аскари“ в Испания, се чувстваме така, сякаш през целия си живот не сме правили нищо друго. Пистата ни е позната – били сме тук и друг път. Отначало сравняваме този тежък автомобил с другите, които сме тествали на тази писта: динамични спортни коли, пъргави Coupé-та от среден клас; C 63 определено се нарежда сред тях. Разбира се, трябва да се справи с немалкото си тегло.
Но в практиката почти не се усеща.

Големият дисплей реагира добре, но въпреки това се налага да погледнете към него

Хрумва ни думата „управляемост“, въпреки че знаем, че тази комбинация от конвенционален двигател с вътрешно горене и Plug-in хибридна система си има своите недостатъци. Теглото го отличава от противниците в тази категория като BMW M3, който при представянето си изглеждаше тежък, но след появата на тежката категория C 63 си е направо лек. От AMG искат да ни убедят, че теглото е без значение. За целта ние казваме: Не, не е вярно! Но когато се ориентираме в разпределението на компонентите, можем да разберем смисъла на казаното.

Двигателят в предната част е станал по-лек, а батерията и електромоторът са разположени в задницата. Принципно това прави автомобила по-тежък, но се отразява положително на управляемостта. Стигаме и до разхода на гориво: 6,9 литра обещава WLTP – трябва да им вярваме. Как ще изглеждат нещата след 100 километра, когато батерията се изтощи, ще установим на по-късен етап. Сега нямаме възможност за това.

Заради електрическата техника вместимостта на багажника се е свила до нивото на Škoda Fabia

А как стоят нещата със спортния талант? При това говорим не за спринта от място, а за уменията в завоите. Тук имаме големи съмнения. Предната ос изглежда доста лека, а в бързите завои C 63 ни се понрави с неутралната си до леко свръхзавиваща управляемост. Електрическият бууст действа най-вече в началото – със заредена батерия. Едва по-късно и теглото си казва думата. По отношение на звука: отвън C 63 звучи като див миксер, но във вътрешното пространство ни грабва с акустично усиления си звук от ауспуха.

Легендата от DTM Бернд Шнайдер ни водеше на пистата Ascari в Испания

Teхнически данни: Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно + ел. двигател • Работен обем 1991 см3 • Системна мощност 500 кВт (680 к.с.) при 6750 об/мин • Макс. сист. въртящ момент 1020 Нм при 5250-5500 об/мин • Задвижване двойно/9-степ. MCT • Д/Ш/В 4842/1900/1474 мм • Тегло (празен) 2036 кг (DIN) • Багажник 324 л • 0–100 км/ч 3,4 сек • Макс. скорост 280 км/ч (опция) • Разход (WLTP) 6,9 л А98Н/ 100 км • Емисии CO2 156 г/км • Цена под 200 000 лв.

ИЗВОД

4-цилиндровият двигател не е проблем: новият C 63 се движи безкомпромисно. Акустиката в интериора е страхотна. Единствено отвън можеше да има малко повече украса.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин