2025
В Aston Martin се готвят да отмъкнат Макс Верстапен от Red Bull със „сделката на века“ във Формула 1. Очаква се англичаните да привлекат холандеца с договор за 226 милиона паунда за три сезона – 2026, 2027 и 2028, разкрива италианският вестник La Gazzetta dello Sport.
Хората от Aston Martin изглеждат твърдо решени да подпишат с Верстапен, макар че и от Mercedes проявяват апетит към холандеца. La Gazzetta обаче твърди, че отборът, собственост на канадския милиардер Лорънс Строл, бил в по-добрата позиция да привлече звездата.
Необходимият за целта огромен финансов ресурс щял да дойде от държавния фонд на Саудитска Арабия. Public Investment Fund (PIF) искал да поеме собствеността върху отбора, разкрива публикацията. PIF вече притежава 20% от Aston Martin Lagonda и спонсорира F1-отбора чрез петролния гигант Aramco.
Aко информацията на италианския вестник се окаже вярна, годишната заплата на Верстапен ще се увеличи от около 50 на 88 милиона евро. Шефът на екипа на Aston Martin Анди Коуел избегна въпросите относно евентуалния трансфер миналия петък по време на състезателния уикенд в Саудитска Арабия.
Aston Martin се стреми да се възползва от проблемите на Red Bull, които разочароваха четирикратния световен шампион в началото на сезон 2025, въпреки че за момента той изостава само с осем точки от лидера Ландо Норис.
И макар че Верстапен има договор с Red Bull до 2028 г., холандецът е наясно, че клаузи в договора му позволяват по-ранно напускане при слаби резултати. Според La Gazzetta в Mercedes искали Верстапен, но нямало да могат да отговорят на финансовия му апетит. Така на хоризонта „изгрява“ Aston Martin с петродоларите на Саудитския фонд… и e време за план Б. При това толкова изразено, че сега Тото Волф бързал да поднови договора с Джордж Ръсел.
Ако Верстапен се присъедини към Аston Martin, той отново ще бъде в един тим с легендарния конструктор Ейдриън Нюи.
Самият Верстапен обаче се опита да пресече спекулациите около бъдещето си преди Гран При на Саудитска Арабия по време на пресконференцията в четвъртък. Съветникът на Red Bull Хелмут Марко обаче призна след неуспешното за отбора състезание в Бахрейн миналия уикенд, че е „сериозно загрижен“ за бъдещето на Верстапен в отбора.
На въпроса какво има предвид Марко, Верстапен отговори: „Не знам, честно казано. Засега продължавам да работя, продължавам да се опитвам да подобря болида. Просто искам да се съсредоточа върху колата си, да работя с хората в отбора. Това е единственото нещо, за което мисля във Формула 1 към момента.“