Вероятно най-добрият автомобил в света (TECT)

1207
2023

Кой е най-добрият автомобил в света? Ако той все пак наистина съществува, то за германците това винаги е била S-класата на Mercedes. Независимо от постиженията на BMW след 1977 година със Серия 7 или на Audi с А8 след 1994-та. Сега BMW вади от ръкава новата Седмица: всичко е тотално преработено, и то без оглед на инженерингови усилия и финансови разходи: технологии, лукс, системи за безопасност. От всичко само най-доброто!

Новата Серия 7 се предлага като Plug-in хибрид и изцяло електрическа версия, има дори вариант с редови 6-цилиндров агрегат и V8, но за съжаление без изгледи да се появят при нас. Всички модификации са изградени на една и съща платформа. Дизайнът се ръководи, от една страна, по внушителните мащаби на автомобила: 5,39 метра дължина и 1,95 ширина. От друга – по привличащата погледа гигантска бъбрековидна решетка върху изненадващо стръмната предница, която, за да не я подминете случайно, е оградена от контур със специфична подсветка. Допълнителни специфични екстериорни елементи са кристалните фарове, ярко изразената и удължена заради сериозното междуосие от 3,22 метра странична линия и масивната задница с тънки, издължени елегантни светлини.

Задни светлини под формата на елегантни линии: включени, мигачите пресъздават равномерно прекъснат светлинен поток в движение

Добрата новина е, че на пътя целият този мащабен ансамбъл изглежда много по-хармонично и не чак толкова баровски самоуверено, каквото впечатление може би предизвикват голяма част от публикуваните досега снимки. Е да, разбира се, този автомобил просто няма как да изглежда скромен. Същото важи и за интериора. На борда ви очаква помпозно представление в истинския смисъл на думата. Гвоздеят в програмата е 31,3-инчовият интерактивен екран с резолюция 8К за пътниците на втория ред, скрит в тавана със сериен стъклен панорамен покрив и разтварящ се по команда пред зрителното поле на пасажерите.

Мултимедийната система поддържа Amazon Fire, визуализира видеофилми и телевизия между обичайния 16:9 и киноформат 32:9, може да възпроизвежда музика, работи с мобилни приложения и електронни игри, като дори по време на път гарантира максимално качествена резолюция. Идеалният звук пък идва от зашеметяваща слуха ви surround уредба Bowers & Wilkins с 36 високоговорителя и мощност от 1965 вата. А за да ви извиси новата Серия 7 до блаженството на седмото небе, горещо препоръчваме пакета Executive Lounge за 22 904 лева, включващ мултимедийната конзола и настройващи се комфортни мултифункционални кресла с активно проветряване на втория ред: за максимално отпускане и релакс по всяко време.

Дисплей като в модерен киносалон. Гласовото управление безукорно изпълнява всички команди.

Отпред не е така луксозно, но въпреки това всичко е изпълнено щедро и на ниво. Разполагате с достатъчно пространство, седалките са големи и много удобни, материалите и изработката са по традиция фини и изискани. Включително изцяло електрическото BMW i7 разполага с така наречения Curved Display, 12,3-инчов екран, монтиран ефирно зад кормилото, и 14,9-инчов дисплей в средата на кокпита. Брилянтна оптика, но на моменти доста претрупани с информация инструменти, понякога трудно четими и бързо разсейващи подобно на другите актуални модели на марката, но пък последен писък на техниката.

Амбиентно осветление плюс елементи на управлението под дисплея.

Менютата на интерактивния екран също са буквално запълнени до дупка с огромното многообразие от допълнителни функции и опции за настройки, като за начинаещите в ролята на спасителния пояс влиза доказалият се многократно в практиката iDrive контролер в средната конзола. Алтернативно по всяко време може да потърсите помощ също от безукорно любезното и интелигентно гласово управление. В купето вече няма да откриете класически вентилационни дюзи, защото са заменени от едва забележими, интегрирани във фугите въздушни отвори. Друга новост е така нареченият Interaction Bar, изтеглена по цялата дължина на кокпита лента, в която са позиционирани елементите за настройка на климата и отваряне или затваряне на жабката. Дигиталната лайстна примигва приятелски при качване и слизане, става огненочервена, когато друг автомобил се доближи прекалено много, или просто пулсира при позвъняване на телефона. Много от светлинните ефекти са с акустичен съпровод, дело на гениалния композитор на филмова музика Ханс Цимер специално за BMW.

Това ни радва: физически бутони за силата на звука.

Тестваният i7 xDrive60 се задвижва от два електромотора: на предната ос с 258, а на задната с 313 к.с. Така системната мощност възлиза общо на 544 к.с. Акумулаторната батерия е с капацитет от 101,7 кВтч (нето), пробегът според BMW може да достигне до 608 км спрямо стандарта WLTP. Колегите от AUTO BILD Германия го проверяват в момента чрез прецизни замервания, докато нашето субективно впечатление от теста е, че това е напълно възможно. Новата електрическа Серия 7 може да се зарежда с до 22 кВт променлив ток и 195 кВт прав, запълването на батерията от 10 до 80 процента така отнема само 34 минути. Спринта от нула до сто атлетичният i7 постига за 4,7 секунди и развива максимални 240 км/ч. Вероятно биха могли и да са повече, но тук се намесва въведеното електронно ограничение.

Място за чаши с размер XL.

Цялата електрическа система в общи линии ни е позната от iX. Натрупаните междувременно опит и рутина даряват електрическата Серия 7 с изначална зрялост. Педалът на газта чувствително реагира на командите, мощността се дозира лесно и надеждно, рекуперацията работи отлично, в адаптивен режим много внимателно и с предвидимост. Въздушното окачване, настройващите се амортисьори и завиването на четирите колела са серийни, срещу доплащане може да добавите активната стабилизация Dynamic Drive и аеродинамичните алуминиеви 21-цолови джанти за 5054 лева.
С такова снаряжение новото BMW i7 е не само изключително мощно, но и изненадващо безшумно и много, много бързо и маневрено за размерите си. Ускорява убедително и безапелационно, с типичната за електромобил лекота. Автомобилът се управлява безпроблемно, воланът реагира прецизно, със своите 2,7 тона i7 съвсем естествено стъпва стабилно и спокойно на пътя дори в силно пресечени терени. Вероятно ви звучи налудничаво, но предвид фамозното си тегло и гигантски габарити тази кола е изумително пъргава и подвижна. Въпреки че най-естественото й състояние си остава отпуснатото, динамично реене с глезещо пътниците окачване, придружено от всевъзможни форми на най-висша степен на комфорт.

BMW i7: пътниците ги очаква лукс и хармония

Новата Серия 7 вече е достъпна и в България. Изцяло електрическият модел xDrive60 е с базова цена 262 750 лева. Дизеловият Plug-in хибрид 740d xDrive с 299 к.с. и разход от 6,1 литра на 100 км стартира от 217 300 лева. Дали това е най-добрият автомобил в света? Напълно възможно.

Извод

Изцяло електрическата версия на новата Серия 7 добре онагледява как задвижването само на ток е отлично приложимо също при големи и тежки лимузини от калибъра на флагмана на BMW.

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател по един синхронен електромотор отпред и отзад Мощност отпред – 190 кВт (258 к.с.); отзад – 230 кВт (313 к.с.) Макс. въртящ момент отпред/отзад/общо 365/380/745 Нм Макс. мощност/продължителна мощност 400 кВт (544 к.с)/135 кВт (184 к.с.) 0 – 100 км/ч 4,7 сек Макс. скорост – 240 км/ч Задвижване на 4-те колела, 1-степ. трансмисия Пробег – 608 км (комбинирано по WLTP)
Разход – 19,0 кВтч/100 к Капацитет на батерията бруто/нето 105,7/101,7 кВтч Капацитет на зареждане AC/DC – до 22/195 кВт Багажник 500 л Д/Ш/В 5391/2192/1544 мм/Междуосие 3215 мм
Цена 262 750 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв