Великан с малко сърце: тест на Opel Insignia с 3-цилиндров дизелов мотор

1808
2021

Дали мощността на 3-цилиндровия дизелов агрегат е достатъчна за петметровия Opel Insignia? AUTO BILD тества модела.

Малка мощност, малка цена. С 3-цилиндровия дизелов мотор големият Opel е най-изгодният вариант на Insignia.  Има ли обаче смисъл да карате толкова голяма кола с толкова малък двигател? Конкуренцията от VW и Skoda прави същото със своите модели от среден клас Passat и Superb. Изглежда има търсене, а в случая с Insignia това означава и 3000  лв. по-малко спрямо следващата дизелова моторизация.

С 3-цилиндровия дизелов мотор Insignia е доста вяла

Естествено, че обичайните добродетели на Insignia (много място, отлично пътно поведение, лесно управление на кокпита и страхотни седалки) не се влияят от задвижването. Единствената полза е, че в сравнение с 4-цилиндровия мотор малкият 1.5 е почти 100 кг по-лек. Нямаме никакви забележки относно по-малкото тегло, но по-лекият 3-цилиндров мотор не е толкова хармоничен, колкото 4-цилиндровия дизелов агрегат. В студено състояние рустикалният двигател със самовъзпламеняване се буди с доста вибрации . По време на движение обаче не успява да стане пъргав, а си остава по-скоро вял.  

Потенциалът за пестене на малкия мотор не е голям

Необходимо е малко време, преди турбото да мобилизира 285 Нм. След това – някъде към 2000 об/мин – нещата се получават. Всъщност донякъде – особено ако на борда са четирима души и техният багаж. Автомобилът е малко по-бърз от данните на производителя при спинта до 100 км/ч. Разход на гориво от 6,3 л/100 км са добро постижение с оглед на 62-литровия резервоар.  С много засилка на магистралата скоростомерът показва 210 км/ч.

Когато влезе в работна температура, дизеловият двигател започва да се държи по-възпитано от началото. Дали все пак малкият дизелов мотор със 122 к.с. е достатъчен за голямата Insignia? Да, особено, ако сте спокойна натура.

ИЗВОД: Не особено култивираният 3-цилиндров мотор не прави Opel по-пестелив, но поне го прави по-изгоден при покупка. Ние препоръчваме 4-цилиндровият дизелов агрегат със 174 к.с. – той е по-уверен и по-култивиран и подхожда по-добре на иначе страхотната  Insignia. 

Оценка от теста на AUTO BILD: 5-

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин