2016
НАШИЯТ ЖИВОТ СТАВА все по-сложен. Това важи и за най-свидната ни рожба, автомобила. Най-добрият пример: SUV. От няколко години те се продават все повече, като едва ли не на всяка минута се появява различен модел. Ако искате да добиете представа върху този сегмент, ви е необходима навигационна система. Няма проблем – това е навигаторът на AUTO BILD за ориентиране в джунглата от SUV-ове. Ще ви покажем кои SUV-ове за каква цел са подходящи. Разделени в пет класа, от най-евтините, през малките и компактните SUV до моделите от среден клас и екстравагантните звезди на пътя. Ще ви представим петте най-интересни модела от всеки клас и накрая ще ви дадем препоръка за моторизацията. Така ще сте наясно кой двигател да изберете, дали ви трябва двойно задвижване и кое ниво на оборудване има смисъл. Съвсем просто и ясно – така или иначе нашият живот е прекалено сложен.
НАЙ-ЕВТИНИТЕ (ДО 30 000 ЛВ.): НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО SUV ДА СА СКЪПИ
1. Renault Captur
Шареният „французин“ Когато става дума за индивидуализиране: моля, този Captur може да бъде украсен изцяло според вкусовете ви (също като MINI). Освен това може доста. Вози много зряло, работи тихо и спокойно дори и като малък дизелов агрегат. Щеше да е хубаво, ако имаше малко повече място за водача и пасажерите на задната седалка. Ниска базова цена (от 27 990 лв.), но малко високи разходи за поддръжка. Два бензинови (90/118 к.с.) и два дизелови агрегата (90/110 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: 110 dCi (110 к.с.)
Екзотичният Няма две мнения по въпроса: Tivoli определено е различен. Корейският SUV се управлява прилично, но може би трябваше да спира малко по-добре. Гамата на двигателите е малка: само един бензинов със 128 к.с. и само един дизелов със 115 к.с.
НАШИЯТ СЪВЕТ: e-XDi 160 2 WD (115 к.с.)
Оригиналният Огледайте се добре отвътре – разположените над волана уреди не се харесват на всеки. Затова пък моделът е разнообразен и пъргав. Три бензинови (82–130 к.с.) и два дизелови агрегата (99/120 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: PureTech 82 (82 к.с.)
Скритият фаворит Определено го поставете в списъка си. Тъй като изглежда като типичен SUV, много по-евтин е от германските си конкуренти и се управлява повече от прилично. Два бензинови (115/125 к.с.), два дизелови мотора (90/110 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: dCi 110 FAP 4×2 (109 к.с.)
Няма по-евтин Не разполагащият с 4х4 Cross не е истински SUV, но затова пък е героят на всекидневието – благодарение на добрия си обзор, на приличното окачване и на пъргавия (за съжаление немного икономичен) бензинов агрегат. Няма дизелов мотор.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 16 V (98 к.с.) Luxus
МАЛКИ SUV-ОВЕ (ДО 4,30 МЕТРА): АДСКИ МОДЕРНИ
Многообразният Yeti е рядко срещано „чудовище“? Глупости! Гамата от варианти на чешкото „животинче“ не е никак малка. Близо 120 различни комбинации на задвижване и нива на оборудване с мощност от 110 до 150 к.с. TSI бензиновите агрегати работят тихо, а благодарение на турбините си ускоряват мощно и не са лакоми. Типично за VW: уверени TDI (110/150 к.с.). По отношение на концепцията моделът вдига високо летвата: той е широкообразен и малко чудо на пространството.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 1.4 TSI 4×4 (150 к.с.)
Якият Въпреки компактните си размери – Mokka изглежда като типичен SUV. Як, способен, със солидни защитни лайстни. Отвътре е малко по-тясно. Можете да избирате между два бензинови (115/140 к.с.) и два дизелови мотора (110/136 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: 1.6 CDTI ecoFlex (110 к.с.)
Сърце на спортист MINI определено е макси: управлява се и вози като голям автомобил, освен това обича завоите и е икономичен. Страхотен избор на двигатели: четири бензинови (98–218 к.с.) и три дизелови (90–143 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: Cooper D (112 к.с.)
Шикозна обвивка Изглежда модерен и наистина е такъв: благодарение на доста модерното си мултимедийно оборудване и на актуалната си сигурност моделът улеснява много своите пасажери. Предлага се с два бензинови (120/150 к.с.) и един дизелов мотор (105 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: Skyactiv-D 105 (105 к.с.)
Истински ретро 500X определено не е най-евтиното предложение в тази лига. Затова пък ретро SUV-ът е със съвсем различна форма. На разположение са три бензинови агрегата (110–170 к.с.), както и три дизелови (95–140 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: 1.6 MultiJet 4×2 (120 к.с.)