2016
КОМПАКТНИ SUV-ОВЕ (ДО 4,50 МЕТРА): ПРАВЯТ ЩАСТЛИВ ПОЧТИ ВСЕКИ
По-голям, по-красив, по-добър – такъв е бестселърът Tiguan във второто си поколение. Удобно за цялото семейство място, пригоден за пътуване на дълги разстояния комфорт и зряло задвижване. Критики? Дизеловият мотор все още си позволява кратко замисляне при потегляне в комбинация с автоматичната трансмисия с два съединителя – иначе всичко е окей. Засега ценовата листа включва само един бензинов (2.0 TSI/180 к.с.) и един дизелов агрегат с две степени на мощността (2.0 TDI/150 или 190 к.с.). За съжаление всичко си има цена.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 2.0 TDI (150 к.с.) Comfortline
Второ начало X1 е убедително във всяко едно отношение и с платформата си с предно задвижване. Просторно, с отлична управляемост и модерно – тук също обаче ни притесняват високите цени. Можете да избирате между три бензинови (136–231 к.с.) и три дизелови двигателя (150–231 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: sDrive 18d Automatik (150 к.с.)
Евтиното остана в миналото. Новият Sportage е изгоден и е благословен със седем години гаранция, но се управлява доста зряло и спира отлично. Два бензинови (132/177 к.с.) и четири дизелови двигателя (115-200 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: 2.0 CRDi (136 к.с.) 2WD
Други модели са по-големи и по-нови (дебют през 2011 г.), но Q3 все още се представя убедително като пъргав и фин градски SUV. Голямо разнообразие с пет бензинови (150–367 к.с.) и три дизелови (120–184 к.с.) мотора.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 1.4 TFSI (150 к.с.)
Обичан и доказал се Qashqai не поставя нови мащаби, но удовлетворява повечето претенции, изглежда добре и не струва много. Само два бензинови (115/163 к.с.) и два дизелови (110/130 к.с.) агрегата.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 1.6 dCi (130 к.с.) Acenta
SUV-ОВЕ ОТ СРЕДЕН КЛАС (ДО 4,80 МЕТРА): ПЕТ ЗА ГОЛЕМИТЕ СЕМЕЙСТВА
Чарът на новия Jaguar? Да, първият SUV на марката! Изглежда добре, различава се от „германците“. F-Pace предлага място, иска да ви глези и предлага безброй много екстри, за да се чувствате подобаващо върху високия трон. Самите джанти са с един размер по-големи от тези на конкуренцията, а двигателите са с мощност до 380 к.с. Най-важен е спокойно работещият базов дизелов агрегат със 180 к.с. и прецизна 8-степенна автоматична трансмисия – бихме го предпочели като 2WD. Два бензинови двигателя (340/380 к.с.), два дизелови (180/300 к.с.). Обзалагаме се, че екзотичният SUV ще се превърне в скрит фаворит.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 20d AWD Prestige
Златната среда Той е сигурен, комфортен и модерен в техническо отношение – именно така GLC печели тестовете ни. Примиряваме се дори с шумно работещия дизелов агрегат. Два бензинови (211/367 к.с.), два дизелови (170/204 к.с.), Plug-in хибрид (327 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: 220 d (170 к.с.) 4Matic
Обича завоите X3 изглежда като типичен SUV, но по отношение на динамиката се държи като расов спортист. Тоест носи гените на BMW. Дизеловият мотор можеше да е и по-тих. Три бензинови (184–306 к.с.) и четири дизелови двигателя (150–313 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: 20d xDrive Autom. Advantage
Личи си зрелостта Audi не е най-новият модел, но благородното качество, финият TDI двигател и непреходният дизайн се харесват на клиентите. Програмата включва два бензинови (180/230 к.с.) и шест дизелови мотора (150-340 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: 2.0 TDI (190 к.с.) quattro S tronic
Разумната покупка в сравнение с останалите. Този „кореец“ е просторен, много добре оборудван, по-изгоден, с пет години гаранция. Можеше обаче да е една идея още по-шлифован при управление. Един бензинов (188 к.с.), два дизелови (150/200 к.с.) агрегата.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 2.2 CRDi (200 к.с.) 4WD Autom.
СПЕЦИАЛНИ SUV-ОВЕ: ПРАВЯТ ВПЕЧАТЛЕНИЕ НАВСЯКЪДЕ
Никъде другаде няма да чуете по-силно „Уау“! В Range Rover действително са отрязали покрива на красивия Evoque и са му сложили „шапка“ от плат. Звучи налудничаво, но определено ще се хареса на красивите и богатите. Да седиш високо и да се радваш на гледката звучи добре, още повече ако това става под открито небе. Така всеки ще ви забелязва. А освен това Evoque е фин автомобил. Един бензинов (240 к.с.) и два дизелови двигателя (150/180 к.с.) предлагат британците – нито един не струва под 100 000 лв.
НАШИЯТ СЪВЕТ: SI4 SE Dynamic (240 к.с.)
Динозавърът. Q7 е сред последните мохикани на XXL SUV-овете на класа с дължина над пет метра, но е опаковал своите размери толкова умело, че се управлява като високо луксозно комби. Един бензинов (333 к.с.) и два дизелови (218/272 к.с.) агрегата.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 3.0 TDI quattro (272 к.с.)
Това е състезателният SUV. Най-спортният, с най-директно управление и с най-добра управляемост, Macan е шампионът в лигата на SUV-овете. Малкият SUV на Porsche прилича на по-високо 911 и доставя истинско удоволствие на пистата. Четири бензинови (252–400 к.с.), един дизелов (258 к.с.) двигател.
НАШИЯТ СЪВЕТ: Turbo PDK (400 к.с.)
Това е върхът. SUV с 6-литров W12 агрегат под капака, 608 к.с., 301 км/ч максимално темпо и цена над 400 000 лв. – това постижение трудно може да бъде надминато. Разбира се, „британецът“ е претъпкан с лукс. Естествено, че W12 няма алтернатива.
НАШИЯТ СЪВЕТ: 6.0 W12 (608 к.с.)
Бляскава звезда: Mercedes не се шегува и при чистокръвните SUV-ове. GLS (преди GL) е доста монументален, не крие внушителните си пропорции – известните личности и шефовете обичат това. Три бензинови (333–585 к.с.) и един дизелов мотор (258 к.с.).
НАШИЯТ СЪВЕТ: 500 4Matic (455 к.с.)
ИЗВОД
SUV–овете изживяха бум през последните години – както при продажбите, така и по отношение на разнообразието от модели. Нашият малък пътеводител за покупка доказва тази тенденция. И показва, че изборът е не само голям, но и доста добър.