Валтер Рьорл: новата топверсия на Cayenne се държи като компактен спортен автомобил


21
май
2021

Валтер Рьорл изпробва все още леко замаскиран прототип на мощния нов Cayenne през тежко изпитване на неговите възможности. Двукратният световен рали шампион и посланик на марката Porsche извърши многобройни тестови обиколки с спортния SUV на пистата Хокенхаймринг. Оценявайки неговата динамика на задвижване, той представи новия Cayenne като „голям скок напред в сравнение с всичко досега. Този автомобил дава ново значение на термина SUV.“

Динамиката, която се очаква от Porsche, съчетана с висока ежедневна практичност и функционалност – това са идеите, които Cayenne отстоява от деня на своя дебют през 2002 г. Особено динамичните акценти през първите години на модела включваха първия Cayenne Turbo S, който имаше забележителна за 2006 г. мощност от 383 кВт (521 к.с.), и GTS моделите, които получиха специфична настройка за спортни изпълнения от 2007 г. „Те бяха офроуд автомобили, които можеха да се управляват като спортни коли – истинска сензация по онова време“, казва Рьорл, когато поглежда назад към първото поколение Cayenne, което имаше вътрешното обозначение „E1“.

С новия модел, който в момента преминава финални изпитания и оптимизация като част от разработката до готовност за серийно производство, Porsche се стреми да подчертае още веднъж своята амбиция за най-добро представяне в класа. При този модел особено внимание е отделено на изключителните характеристики на пътя без да се пренебрегва комфортът при шофиране и ежедневната използваемост. Новият модел е базиран на настоящия Cayenne Turbo Coupé, но е проектиран и предназначен още по-целенасочено да предоставя максималното по отношение на надлъжната и напречната динамика.

Активната електрическа система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control допринася съществено за стабилното поведение на новия модел Cayenne с нова настройка, ориентирана към спортното поведение. „PDCC винаги поддържа каросерията балансирана и без наклон дори по време на много бързи завои“, обяснява тест пилотът на Porsche Ларс Керн, който от самото начало е съпътствал разработването на спортен модел. Управлението също е подобрено чрез цялостно преработената предна ос. „В сравнение с Cayenne Turbo Coupé, предните джанти вече са с половин инч по-широки, а отрицателният страничен наклон на колелата е увеличен с 0,45 градуса, за да се постигне по-голяма контактна площ за 22-инчовите спортни гуми, разработени специално за този модел“, казва Керн, който наскоро покани Валтер Рьорл в Хокенхайм за тестовите шофирания.

Докато визуалните акценти на новия Cayenne все още бяха до голяма степен скрити под черен камуфлаж, Рьорл вече успя да добие задълбочено впечатление за изключителния потенциал на динамиката на задвижване на новия модел Cayenne. Придружен от емоционалния звук на новата изпускателна система от титан, оборудвана с централно разположени ауспуси, посланикът на марката правеше обиколка след обиколка на Хокенхаймринг и остана силно впечатлен: „Автомобилът остава невероятно стабилен дори в бързи завои и поведението му при навлизане в завоя е изключително прецизно. Повече от всякога имате усещането, че седите в компактен спортен автомобил вместо в голям SUV.“

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин