2024
Още от началото на своята дейност Волжският автомобилен завод декларира желанието си да представя по един нов или основно модифициран модел всяка година. Така след 2101, 2102 и 2103 идва ред на първата заводска модификация, която по съвременната терминология би могла да се определи и като тунинг. Тя е направена върху базовия модел 2101, чийто цифров индекс след нанесените корекции е променен на 21011.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Автомобилът, който е представен през 1974 година, се отличава с многобройни, макар и дребни конструктивни и стилистични изменения, като външните разлики са добре известни. Двете брони получават по един тънък гумен кант, докато „рогчетата“ са премахнати. Броят на вертикалните лайстни в радиаторната решетка е удвоен, заводската емблема в средата на решетката става правоъгълна, а предните мигачи вече са оранжеви и не са комбинирани с габаритните светлини (които на свой ред са ингегрирани към фаровете). В средата на комбинираните задни светлини са вградени светлоотражатели, а в десния долен край е монтирана и светлината за заден ход, която се задействва автоматично с включване на предавката. В лявата долна част е поставен надпис „Жигули 1300“, който при експортните версии е заменен с “Lada 1300”.
Външното странично огледало е преместено от предния калник на вратата. Огледалото, монтирано над предното стъкло, вече е закрепено така, че при удар се отделя и пада без да нанася травми. Дебелата хромирана лайстна в долния край на арматурното табло е заменена с имитация на дърво. Бутоните за фаровете и чистачките са отделени, за да не се объркат по време на управление. Бутонът на уредбата за измиване на предното стъкло е свален на пода и може да се задейства с крак. Кормилната колона вече е обезопасена и при удар хлътва навътре заедно с кормилния кръг. Клаксонът вече не се задейства от интегрирания във волана обръч, а с помощта на два бутона, разположени на опорната спица, както при ВАЗ-2103. На арматурното табло има и още един нов червен светлинен сигнал, който е свързан със сдвоения резервоар на главния спирачен цилиндър и сигнализира за намаляването на спирачната течност под допустимия минимум. Известни изменения се забелязват и в тапицерията на предните седалки и вратите. Монтирани са нови ръчки за отваряне на прозорците и нови пепелници на двете задни врати.
Двигателят също е модернизиран, като работният му обем е увеличен от 1200 на 1300 куб. см, а мощността нараства от 62 до 69 к.с. Степента на сгъстяване и максималните обороти остават същите. С увеличаването на мощността се подобряват динамичните и скоростните характеристики на автомобила, който при пълно натоварване вече е способен да ускори от 0 до 100 км/ч за 20 секунди, докато при стария модел това става за 22 секунди. Максималната скорост е увеличена от 140 на 143 км/ч.