ВАЗ-21011: първият заводски тунинг е направен преди половин век

0411
2024

Още от началото на своята дейност Волжският автомобилен завод декларира желанието си да представя по един нов или основно модифициран модел всяка година. Така след 2101, 2102 и 2103 идва ред на първата заводска модификация, която по съвременната терминология би могла да се определи и като тунинг. Тя е направена върху базовия модел 2101, чийто цифров индекс след нанесените корекции е променен на 21011.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Автомобилът, който е представен през 1974 година, се отличава с многобройни, макар и дребни конструктивни и стилистични изменения, като външните разлики са добре известни. Двете брони получават по един тънък гумен кант, докато „рогчетата“ са премахнати. Броят на вертикалните лайстни в радиаторната решетка е удвоен, заводската емблема в средата на решетката става правоъгълна, а предните мигачи вече са оранжеви и не са комбинирани с габаритните светлини (които на свой ред са ингегрирани към фаровете). В средата на комбинираните задни светлини са вградени светлоотражатели, а в десния долен край е монтирана и светлината за заден ход, която се задейств­ва автоматично с включване на предавката. В лявата долна част е поставен надпис „Жигули 1300“, който при експортните версии е заменен с “Lada 1300”.

Външното странично огледало е преместено от предния калник на вратата. Огледалото, мон­тирано над предното стъкло, вече е закре­пено така, че при удар се отделя и пада без да нанася травми. Дебелата хромирана лайстна в долния край на арматурно­то табло е заменена с имитация на дърво. Бутоните за фаровете и чистачките са отделени, за да не се объркат по време на управление. Бутонът на уредбата за измиване на предното стъкло е свален на пода и може да се задейства с крак. Кормилната колона вече е обезопасена и при удар хлътва навътре заедно с кормилния кръг. Клаксонът вече не се задейства от интегрирания във волана обръч, а с помощта на два бутона, разположени на опорната спица, както при ВАЗ-2103. На арматурното табло има и още един нов червен светлинен сигнал, който е свързан със сдвоения резервоар на главния спирачен цилиндър и сигна­лизира за намаляването на спирачна­та течност под допустимия минимум. Известни изменения се забелязват и в тапицерията на предните седалки и вратите. Монтирани са нови ръчки за отваряне на прозорците и нови пепелници на двете задни врати.

Двигателят също е модернизиран, като работният му обем е увеличен от 1200 на 1300 куб. см, а мощността нараства от 62 до 69 к.с. Степента на сгъстяване и максималните обороти остават същите. С увеличаването на мощността се подобряват динамичните и скоростните характеристики на автомобила, който при пълно натоварване вече е способен да ускори от 0 до 100 км/ч за 20 секунди, докато при стария модел това става за 22 секунди. Максималната скорост е увеличена от 140 на 143 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин