2020
Краят на чакането дойде! През юни 2019 г. от Pagani показаха Huayra Roadster BC преди официалната презентация в Пебъл Бийч. Точно 432 дни след като видях колата за първи път, получих правото да бъда първият журналист, тествал лимитираната на 40 екземпляра Huayra Roadster BC! Първо обясненията: Huayra е – след легендарния Zonda – вторият модел на италианския производител на малки серии автомобили, който прави на ръка колите си в малкото населено място Сан Чезарио сул Панаро.

След 100 бройки Huayra Coupé, 20 Huayra BC, още 100 Huayra Roadster и само пет Huayra Imola, новият Roadster BC е последното ура на произвеждания от 2011 г. модел Huayra. При последното ми посещение тук основателят на фирмата Хорацио Пагани ми каза, че първоначално не е бил планиран Huayra Roadster BC, тъй като екипът е бил зает с разработката на наречения C10 наследник на модела. Това, че този модел все пак съществува, се дължи на някои упорити клиенти, които са изпратили празни чекове с пояснение „Roadster BC“. Така се правят нещата в бизнеса с хиперавтомобили!
Хорацио Пагани разяснява, че половината от времето е отишло за създаване на дизайна и техниката, а другата половина е била за детайлната работа. Неговите любими теми са аеродинамиката и намаляването на тегло. С всяка негова дума усещам колко сърце е вложено в Roadster BC и че моделът е много повече от Huayra BC без покрив. Двигател, окачване, аеродинамика, гуми, дизайн – всичко е ново!

След толкова много информация най-после идва и дългоочакваният момент: получавам правото да седна зад волана на Pagani Huayra Roadster BC и съм адски развълнуван. Автомобилът е точно този, на когото се удивлявах през юни 2019 и който оттогава е обиколил света, за да бъде показван на различни мероприятия. Качването не е проблем: за разлика от Coupé-то, Roadster BC притежава конвенционални врати. Лекият карбонов покрив естествено не ни е необходим при температура над 30 градуса. С няколко действия той е демонтиран.

Единственият проблем: няма къде да го поставите след това в автомобила. В първия момент усещането за простор е за малко по-тесен модел в сравнение със Zonda, но бързо намирам подходящата позиция на седене. С ръст от 1,83 метра няма опасност вятърът да ми направи нова прическа. Ако сте с височина от над 1,90 метра, в кокпита ще ви е тясно. Идва и моментът на истината: стартирам 6-литровия V12 битурбо двигател, изпълнен със страхопочитание. Колкото и да съм се радвал на този момент, сега съм доста напрегнат. Все пак тежащият 1250 кг Huayra Roadster BC разполага с над 800 к.с. и 1100 Нм максимален въртящ момент, а задвижването е задно. Цената на една бройка: 6,4 милиона лева – опитвам се да не мисля за това. Още повече, че дори и този предсериен автомобил е клиентски и вече е продаден. Напрежението едва ли може да бъде по-голямо!

Продължете на следващата страница