2022
Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD
СЪВСЕМ ТОЧНО СИ СПОМНЯМ първия ни тест на Mirai: изглеждаше странно и бе всичко друго, но не и спортен с предното си задвижване. А с цена от 160.000 лв. бе прекалено скъп. Сега на пазара е второто му поколение. Значително по-шикозен дизайн, а електромоторът задвижва само задната ос. Междувременно цената на модела със задвижване с горивна клетка е под 140.000 лв. Все още са доста пари. Иначе формата а ла седан ми харесва. А автомобили с кралско син цвят се срещат не много често. Отвътре е модерен, спокоен и комфортен. Новият Mirai излъчва нещо прогресивно и нещо самородно. Що се отнася до предлаганото място обаче, техниката – заради резервоара за водород – не може да се мери с електрическите модели. Задната седалка е малко ниска за мен (1,92 м). Няма преден багажник, а този отзад е малък. Къ момента инфраструктурата от бензиностанции за водор в Германия наброява около 100 такива. Но пък самото зареждане става бързо и лесно. Единствено цената на горивото се е покачила от появата на първия Mirai с 20 процента. Сега един килограм водород струва над 12 евро – вместо 10 преди. Но то кое ли не се вдига…
+ пробег от около 500 километра. Задно задвижване, Тих. Шикозен дизайн. Както и подобрена инфотейнмънт система
– все още не е спринтьор. Все още малко на брой бензиностанции за водород. И прекалено малко място.
TOYOTA MIRAI
СТАРТ 9-ти август 2022 г.
ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 136.000 лв.
ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 8420 км
ТЕСТОВ РАЗХОД 1,08 кг H2/100 км