2016
С Giulia Veloce Alfa Romeo запълва нишата между изключително мощната Quadrifoglio Verde с 510 к.с. и „цивилните“ версии. Двойното задвижване и двата нови двигателя ни позволяват да предусетим как ще се представя SUV-ът Stelvio.
Veloce! Бързо! Алфистите свързват това име със славната история на марката: с Alfa Romeo Giulia Veloce GT Sprint през 60-те години на миналия век Марчело Мастрояни спечели сърцето на френската богиня Катрин Деньов, а италианските състезателни пилоти постигната много победи. Сега новата Alfa Romeo Giulia иска да продължи тази история.
Бензиновият двигател ускорява до 100 км/ч за малко над 5 секунди
Малкият брат на върховия модел (Quadrifoglio Verde, 510 к.с.) със „само“ 280 к.с. е много сериозен автомобил. Защото доставя много по-голямо удоволствие от летаргичния дизел с 210 к.с., който не е особено силен в еластичността между 130 и 160 км/ч, но за сметка на това компенсира водача си със среден разход от 4,7 литра на 100 километра. Бензиновият двигател е съвсем различен: при обещан от производителя разход от 6,4 л/100 км той ускорява до 100 км/ч за 5,2 секунди (с 1,6 секунди по-бързо от дизела) и постига максимална скорост от 240 км/ч. И в комбинация с 8-степенната автоматична трансмисия радостта от шофирането е гарантирана. С максималния си въртящ момент от 400 Нм бензиновият двигател реагира спонтанно на командите с педала на газта и не изоставя водача си дори и при много високи скорости.
Giulia с двойно задвижване, подаващо мощност предимно към задните колела
При бензиновия двигател различията между отделните режими на шофиране са по-подчертани. При „Dynamic“ болидът с тегло 1605 килограма се развихря като звяр, когато при икономичния „Advanced Efficiency“ се движи осезаемо по-спокойно. И ако не искате да похарчите 71 800 евро за Giulia Quadrifoglio, може да получите почти същото удоволствие с Giulia Veloce с дизелов (46 800 евро) респективно бензинов двигател (47 800 евро). Освен това двойното задвижване подава мощността предимно към задните колела. В нормално състояние тягата се подава само към задната ос, а предните колела се намесват само има нужда от допълнително сцепление. И тъй като контролиращия софтуер на Alfa Romeo е доста „разкрепостен“, можете да подхвърляте задницата, преди тя отново да бъде стабилизирана от ESP.
Stelvio ще заимства двигателите и двойното задвижване
Двойното задвижване тежи по-малко от 50 килограма и въпреки това е оборудвано с фини технически детайли като отворен диференциал. При необходимост напред се насочват до 60 процента от мощността, като управлението позволява допуска разлики във въртящия момент между двете оси до 2,5 процента. Това помага при бързото шофиране по завои и осигурява на пъргавата италианска лейди допълнителна стабилност по курса. Кормилното управление е прецизно, не е изкуствено тежко, но би могло да е по-информативно. Настройките на амортисьорите на Alfa Romeo Giulia Veloce са по-скоро стегнати, но това не ограничава комфорта. Тъй като и двата двигателя и двойното задвижване ще се монтират и на SUV-а Alfa Romeo Stelvio, задвижването ни позволява да предусетим динамиката на управлението на кросоувъра, който също е базиран на платформата Giorgio и според шефа на Alfa Romeo EMEA Фабрицио Курчи ще създаде сериозни трудности на Porsche Macan.
Значително по-добро качество на изработката в сравнение с предишните Alfa Romeo
В кокпита версията Veloce не се различава от другите модели. Качеството на изработката е значително по-високо в сравнение с предишните Alfa Romeo, единствено усещането при допир (например на въртящия се бутон) не винаги отговаря на обещанията на много приятната визия. Без люк на покрива отпред има достатъчно пространство над главите. Тъй като при Giulia няма да се предлагат LED светлини, ксеноновите фарове не се справят особено добре. Но Фабрицио Курчи обещава, ще скоро ще бъдат добавени и Matrix-LED светлини за Giulia. И това също е повод за радост за алфистите, но хитрият шеф на марката не отговори на въпроса дали някой ден ще се предлагат Sportwagon, Shooting Brake или най-сетне и Spider.