Български хиперавтомобил с 5221 конски сили!


6
юли
2018

Непознатата до момента фирма ALIENO разбули своя дебютен проект, носещ името ARCANUM. Основана през 2015 със седалище в България, ALIENO създава хиперколи от бъдещето. Името на бранда произлиза от италианската дума „alieno“, която означава „извънземно“.

ALIENO ARCANUM е изцяло електрическа хиперкола, която в топверсията си е с мощност 5221 к.с. (3840 кВт), 8880 Нм максимален въртящ момент, максимална скорост от над 488 км/ч и съотношение мощност/тегло, достигащо 2,64 к.с./кг. Името на модела произлиза от латинската дума „arcanum“, която означава „тайната на тайните“. ALIENO e роботизирана изцяло електрическа хиперкола – първата от своя вид, както гласи официалното прессъобщение.

Пред AUTO BILD България основателят на компанията ALIENO Ахмед Мерчев сподели, че в момента има готов прототип на суперелектромобила с изкуствен интелект. Офицалната премиера пред широката публика тепърва предстои – но не е ясно точно кога ще бъде. Екипът на компанията наброявал около 40 души, като 90% от тях били българи. В момента основните инвестиции са насочени към покупката на роботи KUKA и (до)изграждане на производствената база. Като адрес на компанията в официалното прессъобщение е посочено родопското село Туховища, област Благоевград, разположено на около 2 км от границата с Гърция.

В зависимост от мощността си, ALIENO ARCANUM ще бъде наличен в следните 4 версии достъпни за всички ALIENO модели: RP5 с мощност 5221 к.с., RP4 с мощност 4351 к.с., RP3 с мощност 3481 к.с. и RP2 с мощност 2610 к.с.

Според предназначението си, всяка една от версиите е налична в 3 основни модификации: STR (Street), TRC (Track) и RCE (Race), чиито базови динамични характеристики са идентични, а се отличават по стандартите/хомологизациите на които отговарят. STR (Street) модификацията е street-legal car (кола, одобрена за движение по обществената пътна мрежа) с глобална хомологизация. TRC (Track) модификацията е track day car (за ползване на писта) и не попада под никакви ограничения, каквито обикновено произтичат от хомологацията. RCE (Race) модификацията е race car (състезателна кола) оптимизирана да покрие изискванията на конкретни състезателни шампионати.

ALIENO ARCANUM се задвижва от иновативна ALIENO direct drive електрическа система, реализирана с от 3 (при версията RP2) до 6 (при версията RP5) електромотори на всяко колело поотделно. Общо от 12 електромотора (при версията RP2) до 24 електромотора (при версията RP5). Електромоторите са свързани помежду си с обща свързваща ос, за предаване на движението към съответното колело чрез полуоска. Вместо един голям електромотор се използват няколко по-малки, които се управляват
индивидуално (всеки от отделен мотор-контролер) според нуждите, което значително увеличава възможностите и ефективността на колата във всички нейни режими и скорости на движение, като ефективността достига до 97%.

Използваните електромотори са тип променливотокови трифазни аксиални (axial flux) електромотори с мощни постоянни магнити, които осигуряват текущия технологичен максимум като мощност и въртящ момент за единица тегло и обем, тъй като съчетават много голяма мощност с много голям въртящ момент на електромотора в много ниско собствено тегло и малък обем на електромотора. Имат почти неограничен експлоатационен живот и максимален въртящ момент от 0 до максималните си обороти.

Задвижващата система има 3 различни основни режими на задвижване (Street, Track и Race), които се активират в зависимост от целевото използване на колата и желаните динамични характеристики, предпочитани от шофьора.

Във всеки от тези режими чрез промяна на натоварването на съответните предни и задни електромотори се осигурява възможност за прецизна промяна на разпределението на мощността между предните и задните колела от 0% до 100% и от 100% до 0% съответно. При всяка една от тези комбинации, системата за управление има възможност да осигури енергийно ефективно задвижване на колата.

Освен това в системата за управление е реализирана иновативна ALIENO real-time система за векторно управление на въртящия момент на всяко колело поотделно,
благодарение на индивидуалното и директно задвижване чрез електромотори на всяко колело (от 3 до 6 електромотора на колело) и липсата на механични редуктори, съдържащи тежки и обемисти механични детайли с триещи се части.

Името на известния като ценител на бързите автомобил Иван Киров изплува в проекта като главен тест пилот и ръководител по търговската дейност. Киров споделя: „Дебютният ни първи модел ALIENO ARCANUM, определено е най-мощната хиперкола, която светът някога е виждал. Не само е най-мощната кола, но е и роботизирана и изцяло електрическа. Това означава, че във всички случаи е по-бърза, отколкото еквивалент по мощност, конвенционална кола с двигател с вътрешно горене. Това се дължи на високата ефективност на електромоторите и иновативните ALIENO технологии, които вложихме в колата.“

Всичко дотук звучи прекрасно – и се надяваме да бъде реализирано, макар че изглежда като научна фантастика – не само с оглед на самите технически характеристики, но и с оглед на икономическата реалност у нас. Въпреки това стискаме палци на екипа и ще ви информираме своевременно за всички новости около проекта.

Още по темата

Card image cap
Увеличен електрически пробег за i3

2
май
2016

BMW i3 получава ъпдейт: в бъдеще с едно зареждане на акумулаторната батерия ще могат да се изминават до 300 километра. Има и някои промени по външността

Card image cap
Наплив за моторджийски книжки

18
апр.
2017

Около 500 лева е цената на читав курс за придобиване на категория А, все повече дами се качват на две колела

Card image cap

В последния брой:

Архив >